آیت‌الله ناصری دوستدار و حامی همیشگی مقاومت بود
کد خبر: 4081261
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
حزب‌الله لبنان:

آیت‌الله ناصری دوستدار و حامی همیشگی مقاومت بود

حزب‌الله لبنان با ارسال پیام تسلیتی در پی درگذشت آیت‌الله محمدعلی ناصری، استاد اخلاق تأکید کرد: محبت و دعای خیر آن عالم بزرگ همیشه به ویژه در ایام جنگ 33 روزه همراه حزب‌الله بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، در پی درگذشت آیت‌الله محمدعلی ناصری، حزب‌الله لبنان با ارسال پیامی درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است:

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

‏«الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ طَيِّبِينَ يَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَيْكُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ: آنان که در حال پاکیزگی (از شرک) فرشتگان قبض روحشان کنند به آنها گویند که شما به موجب اعمال نیکویی که در دنیا به جا آوردید اکنون به بهشت ابدی درآیید»(آیه 32 سوره نحل).

با کمال تأسف و اندوه خبر درگذشت عالم ربانی آیت الله شیخ محمدعلی ناصری (ره) را دریافت کردیم. با درگذشت وی حوزه علمیه یکی از ستون‌های بزرگ و یکی از استادان، پیشوایان و اسوه‌ای از یک عالم با اخلاق را از دست داد.

وی با درس‌ها، مواعظ و سخنرانی‌هایش دل پیروان و دوستدارانش را روشن می‌کرد و تمام عالمان جهان اسلام به ویژه اهالی شریف اصفهان و حوزه پر برکت آن از تعالیمش بهره می‌بردند.

حزب‌الله لبنان با رفتن او پشتوانه‌ای معنوی و یک دوستدار مقاومت لبنان را از دست داد، فردی که همیشه محبت و دعای خیرش به ویژه در ایام جنگ 33 روزه همراه حزب‌الله بود و در سال‌های گذشته هیچ‌گاه از فرستادن درود خود به مقاومت بازننشست.  

حزب‌الله لبنان این مصیبت دردناک را به محضر پربرکت حضرت ولیعصر (عج) مقام معظم رهبری، مراجع و علم و به ویژه خانواده محترم آن مرحوم و همچنین حجت‌الاسلام جعفر نصیری، سایر شاگردان و دوستدارانش و مردم ایران و اهالی اصفهان تسلیت می‌گوید و از خداوند بزرگ می‌خواهد او را در شمار صالحان و اولیای خود در جوار رسول‌الله (ص) و اهل‌بیت مطهرش بپذیرد.

گفتنی است، آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی، استاد اخلاق جمعه، ۴ شهریور در ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی در سال ۱۳۰۹ در اصفهان چشم به جهان گشود. او تحصیلات خود را ابتدا در دولت آباد آغاز کرد و سپس آن را در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد.

او در طول سال‌های عمر بابرکتش به تربیت اخلاقی مردم و بیان فضائل و محبت امام عصر(عج) مشغول بود و این کار را سال‌های طولانی در مسجد کمرزرین اصفهان انجام می‌داد.

انتهای پیام
captcha