تبریز نیازمند نگاه ویژه‌‌ دولت است
کد خبر: 4080848
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

تبریز نیازمند نگاه ویژه‌‌ دولت است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخشی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی دچار فرسودگی شده‌اند چراکه تبریز، همان تبریز کهن است، اما نباید به کهنگی تبدیل شود؛ بنابراین نیازمند نگاه ویژه دولت هستیم.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، چهارم شهریورماه، در آیین افتتاح پروژه‌های درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: یکی از تحولی‌ترین نگاه دولت سیزدهم در موضوع بهداشت، درمان بوده است که با مدیریت و تدبیر آنها به نتایج خوبی رسیدیم.

وی ادامه داد: سال گذاشته روزانه ۴۰ فوتی کرونایی در آذربایجان شرقی داشتیم و تمامی مراکز ما مملو از بیمار و در وضعیت خاصی بود اما اکنون به فضل الهی و عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب در آرامش و انبساط خاطر در حوزه بهداشت و درمان به سر می‌بریم و در سفر رئیس‌جمهور بخشی از منابع لازم را به تصویب رساندیم.

خرم افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌هایی است که علاوه بر ارائه خدمات به شمال غرب و داخل کشور به کشورهای همسایه نیز خدمت‌رسانی می‌کند و در دیپلماسی مرزی با کشورهای همسایه مطرح کردیم که به دنبال فعال کردن منطقه آزاد ارس برای ایجاد خط بهداشتی هستیم البته جلساتی نیز با دانشگاه علوم پزشکی و سفیران کشورهای همسایه داشتیم که در سفر به ارمنستان این موضوع بسته می‌شود اما در زمینه‌ رفت و آمد به کشورهای همسایه نگاه ویژه‌ای شود تا مرکزی در جلفا احداث شود. 

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باتوجه به نگاه ویژه‌ دولت به مناطق محروم، در آذربایجان شرقی نیز این نگاه وجود داشته اما باید از رویکرد دولت نیز آگاه شد تا به یک هم افزایی و هم راستایی رسید. 

وی با بیان اینکه ویروس کرونا سبب اقدامات فوق‌العاده‌ای در انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم شد، گفت: بخشی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی دچار فرسودگی شده‌اند چراکه تبریز، همان تبریز کهن است، اما نباید به کهنگی تبدیل شود؛ بنابراین نیازمند نگاه ویژه دولت هستیم تا بازسازی مبنایی در حوزه‌ی تجهیزات داشته باشیم.

خرم در پایان تأکید کرد: طبق مصوبات انجام شده، از چهار بخش سازمان برنامه و بودجه، تسهیلات بانک‌ها، منابع وزارت و استان، منابع مورد نیاز استان تأمین می‌شود و منابع اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه و تسهیلات بانک‌ به جد پیگیری کرده و به جاهای خوبی هم رسیده‌ایم اما نباید زمان را از دست داد تا به تحول اساسی در حوزه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی رسید. 

انتهای پیام
captcha