برگزاری مرحله دوم آزمون دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در کرمان
کد خبر: 4080430
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

برگزاری مرحله دوم آزمون دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در کرمان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری آزمون مرحله دوم هفدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در کرمان خبر داد و گفت: ۱۰۶ نفر در این مرحله از آزمون شرکت می‌کنند.

آزمون مرحله دوم دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی‌بناوندی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان از برگزاری آزمون مرحله دوم هفدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در کرمان خبر داد و گفت: این مرحله از آزمون از روز گذشته اول شهریور ماه آغاز شد و امروز دوم شهریورماه به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مرحله اول این آزمون اردیبهشت ماه با ۳۰۱ شرکت‌کننده برگزار شد، افزود: در مجموع ۱۰۶ نفر پس از قبولی در آزمون کتبی موفق به راهیابی به مرحله دوم شده‌اند و شرکت‌کنندگان در سه رشته حفظ ۱۰ ، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم آزمون خواهند داد.

حجت‌الاسلام سلطانی بناوندی افزود: در این دوره بر خلاف سنوات گذشته، تمامی مراحل آزمون شفاهی شامل حسن حفظ، صوت و لحن، تجوید و وقف و ابتدا با استفاده از ظرفیت داوران مجاز بومی داوری می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در صورت کسب حد نصاب و نمره قبولی، گواهینامه معتبر مدرک حفظ تخصصی را دریافت خواهند کرد، گفت: ۳۲ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۱۶ نفر حفظ ۲۰ جزء و ۵۹ نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha