اولیای دم به عشق حسین(ع) قاتل را بخشیدند
کد خبر: 4080059
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

اولیای دم به عشق حسین(ع) قاتل را بخشیدند

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پانزدهمین پرونده قتل امسال در میاندوآب با واسطه‌گری ریش‌سفیدان در ایام محرم و در عمل به پویش ملی «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» به سازش ختم شد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، 31 مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در لبیک به منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف فرهنگی قوه‌ قضائیه در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش اعضای هسته جهادی بخشایش میاندوآب به همراه اعضای دادگاه کیفری یک این شهرستان با توسل به ائمه اطهار(ع) و تلاش وافر و شبانه‌روزی موفق به اخذ رضایت از اولیادم قاتل در یک فقره پرونده قتل شدند.

وی ادامه داد: در این پرونده فردی به نام ب ـ ر در سال ۹۷ مرتکب قتل عمدی شده بود و پرونده اتهامی وی در شعبه یک کیفری میاندوآب مطرح و مراحل رسیدگی را طی کرد که اولیای دم با این کار خدا پسندانه که در ماه حرام و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و در عمل به پویش ملی «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» پانزدهمین سازش پرونده قتل در استان را رقم زدند و موجب شدند که قاتل پس از سه سال از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یابد.

عتباتی بیان کرد: از تلاشگران عرصه صلح و سازش قدردانی می‌کنیم و گذشت آثار و برکات ارزشمندی دارد و سنت حسنه سازش خصومات و اختلافات مردم را به صورت ریشه‌ای حل می‌کند به همین دلیل باید از تمام ظرفیت‌ها برای صلح و سازش بهره گرفت و مردم را به سمت و سوی سازش سوق داد.

وی ادامه داد: از ریش‌سفیدان، متنفذین، روحانیون، پدران و مادران شهدا که جایگاه ویژه‌ای که نزد مردم دارند درخواست می‌شود تا در این امور خیر دستگاه قضایی را یاری کنند.

انتهای پیام
captcha