نهمین جلسه تفسیر سوره حجرات در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4079301
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

نهمین جلسه تفسیر سوره حجرات در کرمان برگزار شد

نهمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره حجرات امروز، ۲۹ مردادماه در سالن شهید کاظمی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه‌ علمی‌کاربردی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، نهمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره حجرات با حضور، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان، رئیس جهاددانشگاهی استان و جمعی از کارکنان جهاددانشگاهی کرمان، امروز ۲۹ مردادماه در سالن شهید کاظمی جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان در این جلسه ضمن تسلیت ایام محرم و صفر، بیان کرد: یکی از راه‌های عاقبت بخیری این است که انسان به آموزه‌های دینی معرفت داشته باشد.

وی ادامه داد: هر نقصی که در جامعه بشری دیده می‌شود به دلیل فاصله گرفتن از قرآن است، هر اندازه که این فاصله را کم کنیم نقص‌ها هم کمتر می‌شود بنابراین باید به قرآن کریم بیشتر اهمیت دهیم چرا که آیه‌های این کتاب درس زندگی به ما می‌دهد.

حجت‌الاسلام عامری، ضمن قرائت آیه ۹ سوره حجرات، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید اگر دو گروه از مؤمنان با یکدیگر به پیکار برخاستند، پس میانشان آشتی برقرار سازید. پس اگر یک گروه بر گروه دیگر، سرکشی کرد، با گروه طغیان‌گر به جنگ برخیزید تا به حکم خداوند باز گردد؛ اگر به حکم خداوند بازگشت پس میانشان با عدالت آشتی دهید و عدالت بورزید که خداوند عدالت پیشگان را دوست دارد.

وی ادامه داد: این آیه حدود 16 پیام دارد که مسئولیت مسلمانان در برابر یکدیگر یکی از این پیام‌ها است و بی‌تفاوتی در برابر درگیری پذیرفته نیست. در این آیه همچنین تأکید شده که برای آشتی با مسلمان باید با سرعت و بدون تأخیر اقدام کرد. همچنین پیام دیگر این آیه این است که مؤمنان وظیفه دارند در مقابل طغیانگر دسته جمعی قیام کنند. جنگ و قتال در اسلام هدف مقدس دارد و هدف ایجاد امنیت و عدالت در جامعه بشری است.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان در بخش دیگری از سخنانش به تربیت فرزند در خانواده اشاره و بیان کرد: در مسائل خانوادگی تأکید شده است که زنان توجه داشته باشند که همسرشان مال حرام به خانه نیاورد زیرا مال حرام دودمان زندگی انسان را به هم می‌ریزد.

وی گفت: جهاد زن شوهرداری است. زن و شوهر باید در حق هم مهربان باشند تا عدالت برقرار شود که ثمره این زندگی این است که فرزندان خوب و صالح تربیت می‌شوند.

انتهای پیام
captcha