حضور ۵۰ تیم جهادی تخصصی پزشکی و دامپزشکی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4079293
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

حضور ۵۰ تیم جهادی تخصصی پزشکی و دامپزشکی در خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با ۱۳ شهریورماه مصادف با هفتم‌ ماه صفر، ۵۰ تیم تخصصی پزشکی دامپزشکی در سطح استان و به‌ویژه شهرستان‌های اطراف فردوس حضور دارند.

اردوی جهادی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی امروز، ۲۹ مردادماه در حاشیه بازدید از گروه جهادی شهید مومنی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی فعال در شهرستان سربیشه اظهار کرد: در تابستان سال‌جاری بعد از یک وقفه دو ساله هم گروه‌های جهادی مهمان و هم گروه‌های جهادی بومی را در مناطق محروم استان داریم؛ از ابتدای تابستان تا به امروز بالغ بر 430 گروه جهادی در خراسان‌جنوبی ارائه خدمت کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تابستان امسال ۱۳ گروه جهادی مهمان از دانشگاه‌های تهران در استان داشتیم، افزود: در این ایام هزار و ۵۰ نفر از جهادگران در منطقه حضور داشته و خدمت‌رسانی کرده‌اند.

هنری با بیان اینکه از هفته آینده تا روز ۱۳ شهریور ماه جاری ۵۰ تیم تخصصی پزشکی دامپزشکی در سطح استان خراسان جنوبی و به‌ویژه شهرستان‌های اطراف فردوس حضور خواهند یافت، گفت: همچنین چهار میلیارد تومان اعتبار برای تأمین دارو و تجهیزاتی که این گروه‌های جهادی نیاز دارند وارد استان می‌شود؛ ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی نیز در همایش ملی جهادگران در فردوس حضور خواهند داشت.

گروه‌های جهادی و رفع محرومیت در مناطق مرزی 

سردار علیرضا یوسفی، جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی نیز در این بازدید اظهار کرد: گروه‌های جهادی در رفع مشکلات اساسی مردم محروم و روستاهای مرزی نقش اساسی دارند.

وی بیان‌ کرد: بزرگترین مشکل در روستاهای مرزی بحث تأمین آب به دلیل خشکسالی‌های متمادی است که موجب تخلیه برخی از روستاها شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه اولویت پروژه‌های بسیج سازندگی حل مشکل آب در قالب قراردادهایی با قرارگاه امام حسن (ع) با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است، ادامه‌ داد: در پروژه‌های جهاد آبرسانی تلاش می‌کنیم که مشکل روستاهای فاقد شبکه آبرسانی حل شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه سال آینده در کشور هیچ روستای فاقد شبکه آبرسانی آب شرب سالم و بهداشتی نخواهد بود که اقداماتی در این زمینه انجام نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه محرومیت‌های متعددی در خراسان‌جنوبی وجود دارد که بخشی از آن در زمینه مشکل آب شرب است، گفت: این مشکل را می‌توان با راهکارهایی چون احیای قنوات رفع کرد و امیدواریم با کمک مردم بومی و گروه‌های جهادی این مشکلات را کاهش دهیم.

انتهای پیام
captcha