اجرای طرح تلاوت ملی «شباب‌الرضا» در کردستان
کد خبر: 4073963
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰

اجرای طرح تلاوت ملی «شباب‌الرضا» در کردستان

مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اجرای طرح تلاوت ملی «شباب‌الرضا» در این استان خبر داد و گفت: دو مؤسسه قرآن و عترت استان کردستان به‌عنوان مجری این طرح معرفی شده‌اند.

طرح شباب الرضا

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح تلاوت ملی «شباب‌الرضا» همزمان با سراسر کشور در استان کردستان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح قرآنی در سه بخش حفظ، مفاهیم و تلاوت برگزار می‌شود، افزود: بانوان در رده سنی بین 10 تا 15 سال و آقایان بین 8 تا 15 سال می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی استان کردستان از اجرای این طرح به دو صورت حضوری و مجازی خبر داد و بیان کرد: طرح ملی «شباب‌الرضا» در سه سطح برگزار خواهد شد که سطح یک دوره متوسطه به مدت سه سال، سطح دو دوره پیشرفته به مدت دو سال و سطح سه دوره عالی به مدت دو سال است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در دو مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج خاتم در سنندج و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جوانان اهل ایمان در دیواندره، ادامه داد: ثبت‌نام اولیه در سایت طرح ملی تلاوت www.melitelavat.ir در صورت عدم مراجعه به سایت از طریق مؤسسات مجری طرح ثبت‌نام کنند.

گلباغی گفت: نظارت مستمر و ارزیابی دقیق وضعیت فراگیران ازنظر آموزشی اخلاقی صوتی، برگزاری جلسات تخصصی به‌صورت هفتگی، برپایی محافل و کرسی‌های تلاوت جهت ایجاد انگیزه و بستر لازم جهت تلاوت استعدادهای برتر، برگزاری مسابقات به‌صورت استانی و کشوری و اعزام به خارج از کشور افراد نخبه و... از ویژگی‌های این طرح است.

وی افزود: این طرح با هدف جذب نوجوان ایرانی برای پرورش جوان قرآنی، کشف و پرورش استعدادهای قرآنی بین نوجوانان، ارتقای سطح علمی و عملی قرآن‌آموزان و تلاش در جهت انس بیشتر قرآن‌آموزان با قرآن کریم اجرا خواهد شد.

مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان یادآور شد: تجوید، صوت و لحن، حفظ موضوعی و تقلید تلاوت در چهار سبک استادان عبدالباسط، منشاوی، شحات انور و مصطفی اسماعیل براساس ویژگی‌های صوتی و لحنی علاقه‌مندان انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha