گنجانده شدن طرح ملی تلاوت در سند توسعه فعالیت‌های قرآنی سمنان
کد خبر: 4073493
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

گنجانده شدن طرح ملی تلاوت در سند توسعه فعالیت‌های قرآنی سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم در سند توسعه فعالیت‌های قرآنی این استان گنجانده شد.

طرح ملی تلاوت به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرشید فلاح، مدیرکل این اداره، امروز، چهارم مرداد، در آستانه اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در استان سمنان گفت: این طرح به ارتقای شاخص‌های قرآنی استان سمنان کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی تلاوت قرآن کریم فرصت مناسبی در تحقق اهداف سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان ایجاد خواهد کرد افزود: خوشبختانه منشور این سند جوان محوری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان ادامه داد: کلیات طرح ملی تلاوت قرآن کریم با بهره‌گیری از اساتید به نام کشوری تدوین شده و فرصت طلایی در اختیار نوجوانان و جوانان ۸ تا ۱۵ سال قرار خواهد گرفت.

فلاح با تأکید بر اینکه برای تحقق اهداف طرح ملی تلاوت قرآن کریم بهترین مؤسسه‌های قرآنی پیشگام در استان سمنان بسیج خواهند شد اظهار کرد: از اتحادیه مؤسسات قرآنی سمنان نیز خواسته شده تا در جهت اجرایی شدن اهداف طرح ملی تلاوت به صورت ویژه همراهی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: نوجوانان و جوانان استان در فعالیت‌های قرآنی و آزمون‌های دینی رتبه‌های اول و دوم کشور را در اختیار دارند که در این راستا این مهم مسیر را برای حضور قشر جوان و نوجوان در طرح ملی تلاوت هموار کرده است.

فلاح با تأکید بر اینکه سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان و دیگر شهرهای استان سمنان از سالهای دور جزء شهرهای پیشرو در اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی در کشور بوده‌اند متذکر شد: بهترین مساجد و پایگاه‌های معرفت‌شناسی، دین‌شناسی و مکتب خانه‌ها در این شهرها بنا شده است.

انتهای پیام
captcha