اعلام جزئیات برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4071403
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
در چهارمحال‌وبختیاری

اعلام جزئیات برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان در بخش آوایی در روزهای 28 و 29 تیرماه در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن و در روزهای 30 و 31 تیرماه در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد برگزار می‌شود.

مسابقات سراسری قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان در بخش آوایی از 28 تا 31 تیرماه، اظهار کرد: در این مرحله، دو منطقه شهرکرد و بروجن تعریف شده‌اند که منطقه شهرکرد شامل شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، کوهرنگ و فارسان و منطقه بروجن شامل شهرستان‌های بروجن، لردگان، کیار و اردل است.

وی با ذکر اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری حضوری این مرحله اندیشیده شده است، اضافه کرد: با توجه به بهبود شرایط و واکسیناسیون عمومی، این دوره از مسابقات به صورت حضوری برگزار می‌شود. بر این اساس، مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در روزهای 28 و 29 تیرماه در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن و در روزهای 30 و 31 تیرماه در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد برگزار می‌شود.

امیری بیان کرد: امسال شاهد افزایش استقبال قرآنیان استان از مسابقات سراسری اوقاف هستیم؛ سال گذشته حدود 290 نفر در مسابقات ثبت‌نام کرده بودند که این آمار در سال‌جاری به بالغ بر 400 نفر شامل ۱۷۰ آقا و ۲۳۰ بانو در رشته‌های مختلف مسابقات رسیده است. بیشترین آمار ثبت‌نام مربوط به شهرستان شهرکرد با ۲۶۸ نفر است و بر طبق آمار ثبت‌نام، ۷۹ نفر از بروجن، ۳۱ نفر از لردگان و ۲۲ نفر از فارسان در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: بخش آوایی مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شامل رشته‌‎های حفظ (پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل)، ترتیل، قرائت، اذان، دعاخوانی، تفسیر، همخوانی و همسرایی قرآن برای دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد.

امیری در خصوص داوران این مسابقات، بیان کرد: تمامی داوران دعوت شده به این مسابقات مورد تأیید ستاد مرکزی مسابقات سراسری در سازمان اوقاف و امور خیریه هستند که در ۱۲ رشته و سه بخش آوایی، معارفی و نغماتی به داوری مسابقات در مراحل شهرستانی و استانی خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: مرحله استانی رشته‌های معارفی نیز در تاریخ ۱۲ مردادماه به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha