چراغی که با وصیت‌نامه یک شهید روشن شد
کد خبر: 4064779
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

چراغی که با وصیت‌نامه یک شهید روشن شد

وصیت‌نامه شهید «فتاح مؤمنی» از اهالی روستای لندی شهرستان اردل، ایده برپایی «نخستین کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور» در چهارمحال‌وبختیاری، زادگاه این شهید والامقام شد.

شهید فتاح مومنی لندی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، لندی روستایی کوچک در دل دره‌ای عمیق در بخش میانکوه شهرستان اردل از توابع چهارمحال‌وبختیاری است که با کوه‌های زیبای سر به فلک کشیده احاطه شده و کمتر از یک‌ هزار نفر را در خود جای داده است، آبشار دائمی لندی یکی از ده‌ها جاذبه طبیعی این منطقه است که حدود ۴۰ متر ارتفاع دارد.

این روستای کوچک صعب‌العبور اما قهرمان‌پرور در طی هشت سال دفاع مقدس پنج شهید را از خانواده مؤمنی‌ها به اسامی «کاظم»، «علی»، «غفور»، «ذوالفقار» و «فتاح» مؤمنی لندی تقدیم آرمان‌های نظام و انقلاب کرد، شهدای والامقامی که جوانی خود را ایثارگرانه فدا کردند و خانواده مؤمنی را در حسرت نشاندند اما خیرات و برکات معنوی وجودشان در این روستای زیبای کوچک ساری و جاری است.

امروز بعد از چند دهه نام و آوازه این شهدای جامعه عشایری همچنان بلند است تا جایی که چند جمله از وصیت‌نامه شهید فتاح، ایده نخستین برپایی یک کنگره عظیم ملی با نام شهدای جامعه عشایری کشور در زادگاه این شهید والامقام یعنی چهارمحال‌وبختیاری شده است.

اعضای برگزارکننده نخستین کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور در خصوص انگیزه‌های برپایی این کنگره در چهارمحال‌وبختیاری گفته‌اند: دو سال گذشته‌ در جلسه‌ای که به ریاست رئیس سازمان بسیج عشایری کشور برگزار شد، اجرای کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری زمانی به تصویب رسید که با قرائت وصیت‌نامه شهید فتاح مؤمنی، از سرداران شهید اهل روستای لندی این استان، چراغ برگزاری این کنگره روشن شد و تصمیم بر این شد این کنگره ملی به درخواست فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در زادگاه شهید در استان ما برگزاری شود، لذا محورها و خط مشی تعریف شده برای این کنگره از وصیت‌نامه این شهید گرفته شده است.

در قسمتی از وصیت‌نامه شهید فتاح مؤمنی که توجه مسئولان را جلب و چراغ کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور در چهارمحال‌وبختیاری را روشن کرد، می‌خوانیم:

«اگر توفیق شهادت در راه خدا پیدا کردم و اگر جسدم به دست شما رسید اگر چه زحمت است برای شما مرا در زادگاهم روستای لندی تشییع نمایید. زیرا من برای لندی مثمر الثمر نبودم ولی شاید به برکت خون من و دیگر شهدا، اولاً در خود روستا تحرکی ایجاد شود و به انقلاب وفادارتر و ادامه‌دهنده راه شهیدان باشند، ثانیاً موجب می‌شود مسئولین محترم جمهوری اسلامی توجه و عنایت بیشتری نسبت به این روستای محروم داشته باشند.»

کنگره ملی شهدای جامعه‌ عشایری کشور، از ۲۹ تا ۳۱ خردادماه جاری در شهرکرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha