پنج کاروان از کردستان به حج تمتع اعزام می‌شوند
کد خبر: 4063384
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

پنج کاروان از کردستان به حج تمتع اعزام می‌شوند

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان کردستان از اعزام پنج کاروان حجاج کردستانی از دهه اول تیرماه به حج تمتع خبر داد و گفت: با توجه به ابلاغ عربستان تمام زائران حج تمتع سال جاری زیر 65 سال سن دارند.

اعزام کاروان حج تمتع

علیرضا خسروی، جانشین مدیرکل حج و زیارت استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: پنج کاروان از استان کردستان در سفر معنوی حج تمتع سال جاری حضور خواهند یافت.

وی از اعزام 445 نفر از حجاج کردستانی در قالب کاروان‌های حج تمتع خبر داد و افزود: بنا بر اعلام عربستان تمام زائران حج تمتع سال جاری زیر 65 سال سن دارند.

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان کردستان با اشاره به اینکه کاروان‌های حج تمتع از شهرستان‌های قروه، سقز، بانه، سنندج و مریوان خواهند بود، بیان کرد: کاروان‌های سنندج بانه هر کدام 135 نفره، قروه و سقز هر کدام 45 نفره و مریوان 85 نفره خواهند بود.

وی ادامه داد: کاروان‌های حج تمتع استان کردستان مدینه بعد بوده و هر پنج کاروان از فرودگاه استان همدان عازم سرزمین وحی خواهند شد که امروز در حال رایزنی با استان همدان برای زمان اعزام حجاج هستیم.

خسروی افزود: تزریق دو دُز واکسن سینوفارم یا آسترازنکا و داشتن تست منفی پی سی آر از شروط عربستان برای حجاج در سفر معنوی حج بوده است که حجاج کردستانی تاکنون تزریق دو یا سه دُز واکسن کرونا را انجام داده‌اند.

وی افزود: امسال بنا بر ابلاغ کشور عربستان یک واکسن جدید فلج بزرگسالان به همراه واکسن مننژیت باید به حجاج تزریق شود که تمام حجاج کردستانی تاکنون تزریقات خود را انجام داده‌اند.

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: حجاج استان کردستان مدت کمتر از 30 روز برای انجام فریضه حج تمتع در عربستان حضور خواهند یافت.

وی در پایان یادآور شد: اداره کل حج و زیارت استان کردستان و عوامل اجرایی آن نهایت تلاش خود را در خدمات‌رسانی هرچه بهتر به زائران انجام می‌دهند و امیدواریم زائران کردستانی همراه با زائران سراسر کشور الگوی خوبی برای وحدت و همدلی زائران کشورهای دیگر باشند.

انتهای پیام
captcha