جمهوری اسلامی ایران؛ پرچم‌دار حکومت امام زمان
کد خبر: 4062064
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچم‌دار حکومت امام زمان

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران، پرچم‌دار حکومتی است که امام زمان(عج) تشکیل خواهند داد.

حجت الاسلام عالی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی، مدرس حوزه و دانشگاه شامگاه دیروز (۱۴ خردادماه) در آیین ارتحال امام خمینی(ره) و گرامی‌داشت قیام خونین ۱۵ خرداد، با اشاره به برکات جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج)، بیان کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی مردم ما مسلمان بودند اما زیر پرچم کفر عبادت می‌کردند. پس از انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، مردم این نعمت را دارند تا زیر پرچم عدالت و اسلام عبادت کنند.

وی با اشاره به عملکرد بی‌نظیر و مهم‌ترین اقدامات امام خمینی(ره)، اظهار کرد: به عقیده بنده بزرگ‌ترین عملی که امام راحل انجام دادند، رساندن شیعه به آخرین مرحله قبل از ظهور امام عصر(عج) بود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه امام زمان(عج) برای تشکیل حکومت اسلامی ظهور می‌کنند، افزود: ولایت اجتماعی به این دلیل مهم است که امام عصر(عج) برای تشکیل حکومت اسلامی ظهور می‌کنند و باید پرچم این حکومت به امام زمان(عج) منتقل شود.

وی با اشاره به دلایل لزوم تشکیل حکومت اسلامی قبل از ظهور امام عصر(عج) تصریح کرد: ملت شیعه باید تحت پرچم حکومت اسلامی، آمادگی برای ظهور امام عصر(عج) را تمرین کند. در این حکومت باید مدیران، فرماندهان و متخصصان برای انجام وظیفه در حکومت امام زمان(عج) آماده شوند.

عالی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) پیش از انقلاب اسلامی یادآور شد: امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ فرمودند ما می‌خواهیم حرکتی شروع کنیم که بعد از ۳۰ سال پرچم امام علی(ع) در این کشور به اهتزاز درآید و حکومت جمهوری اسلامی همان حرکتی است که امام راحل فرمودند.

وی ادامه داد: این حرکت امام خمینی(ره) قدم اول است و قدم دوم خارج شدن مظلومان و مسلمان جهان از زیر پرچم استکبار و قدم سوم سوق دادن جهان به سوی عدالت و معنویت خواهد بود که این سه قدم لازمه ظهور امام زمان(عج) است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز به هیچ کشوری به اندازه ایران حملات مختلف صورت نگرفته است، عنوان کرد: جنگ روانی، جنگ نظامی، جنگ اقتصادی، سیاه‌نمایی در شبکه‌های مجازی و فتنه‌های گوناگون، بخشی از حملات دشمن است که به سوی ایران نشانه‌گیری شد و ما توانستیم از آماج تیر این حملات عبور کنیم.

این کارشناس دینی با اشاره به روایت امام باقر(ع) در خصوص حکومت اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که در کشور ایران حکومتی برپا می‌شود که زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم می‌کند و این اتفاق دیر یا زود انجام می‌شود و پرچم حکومت به دست امام زمان(عج) خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha