پیوند امام خمینی (ره) با مردم، پیوند عاطفی و عقلانی بود
کد خبر: 4061926
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

پیوند امام خمینی (ره) با مردم، پیوند عاطفی و عقلانی بود

امام جمعه طارم گفت: پیوند امام خمینی (ره) با مردم هیچ‌گاه گسستنی نیست؛ چرا که این پیوند، پیوند عاطفی و عقلانی بود.

پیوند امام خمینی (ره) با مردم

حجت‌الاسلام مهدی منصوری در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن عرض تسلیت و گرامی‌داشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و با بیان اینکه دشمنان به دنبال تخریب شخصیت، هدف، مکتب و راه امام خمینی (ره) هستند اما شخصیت، راه، هدف و مکتب امام خمینی (ره) منحصر به زمان و مکان خاصی نیست و همه آن موارد حقیقت دارد، پس باید تکرار کنیم تا از تحریف آن جلوگیری شود، اظهار کرد: امروز باید شخصیت امام راحل تبیین شود، زیرا جهاد تبیین راهکاری مناسب برای مقابله با تحریف شخصیت امام راحل است.

وی با بیان اینکه همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است که اگر انجام نگیرد، دشمنان واقعیت‌ها را وارونه جلوه خواهند داد و همه حقایق را برعکس به مردم بیان خواهند کرد، افزود: باید جهاد تبیین صورت گرفته و حقایق بیان شود، زیرا اگر انجام نشود، تحریف‌گران اهداف خود همانند زیر سئوال بردن فلسفه انقلاب اسلامی و عدول از استکبارستیری و مذاکره با آمریکا، اتهام‌زنی به نظام و انقلاب مبنی بر فاصله گرفتن از مکتب امام راحل را بیان خواهند کرد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه مجلس خبرگان با انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام خمینی (ره) موجب تسکین قلوب مومنان، امت، عاشقان امام و یاس و ناامیدی دشمنان شد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با قیام، نهضت و انقلاب خدایی خود توانستند کشور و مردم را از دست بیگانگان و دشمنان نجات دهند.

منصوری با بیان اینکه ایمان مردم و حضور آن‌ها در صحنه و میدان دو عاملی بود که امام راحل قیام و نهضت خود را بر پایه آن‌ها استوار کرد، ادامه داد: پیوندی که امام راحل با مردم داشت، پیوندی عقیدتی، عاطفی و عقلانی بود. امام راحل مردم‌گرا بود و از ویژگی‌های نهضت امام بزرگوار این بود که نهضت خود را با مردم آغاز کرده و با مردم نیز پیش بردند.

وی با بیان اینکه سیره مدیریتی مقام معظم رهبری هیچ تفاوتی با سیره امام راحل ندارد و امروزه رهبر معظم انقلاب نیز راه و مکتب و اندیشه‌ای که امام راحل دنبال می‌کرد را با جدیت دنبال می‌کنند، همانند نحوه مواجهه با زورگویان عالم و قدرت‌های سلطه‌گر و زورگویان جهان، عنوان کرد: مقام معظم رهبری هم خمینی دیگر هستند. اگر ملتی می‌خواهد از شر زورگویی زورگویان راحت شود باید در مقابل آن‌ها با قدرت و صلابت بایستد، همانند مردم ایران که امروز این کار را انجام می‌دهند.

امام جمعه طارم با بیان اینکه عزت، سربلندی، اقتدار مردم و نجات کشور و منافع آن از دست بیگانگان از نتایج قیام امام راحل بود که مردم را از دست فرعونیان زمان رهایی بخشید، البته امروز هم دنبال فرصت برای ضربه زدن به کشور هستند تا عزت و اقتدار و سربلندی آن را بگیرند که آگاهی مردم نیت‌های شوم و شیطانی آن‌ها جلوی آن را می‌گیرد، گفت: تا زمانی که جان داریم مدیون زحمات امام راحل و شهدا هستیم، این در حالی است که هنوز با اهداف، راه، مکتب و اندیشه امام راحل فاصله زیادی داریم و باید جهاد تبیین انجام شود و روز به روز تلاش کنیم تا به قله عظیمی که امام راحل ترسیم کرده‌، خود را برسانیم.

منصوری با اشاره به اجرای سرود «سلام فرمانده» و بیان اینکه این سرود یک کار فرهنگی عظیم‌ و بزرگی بوده و دشمنان را عصبانی‌ کرده است و یکی از اقدامات بزرگ و عظیم شاگرد امام راحل یعنی مقام معظم رهبری است که دشمنان داخلی و خارجی را عصبانی کرده است، بیان کرد: در حال حاضر سرود سلام فرمانده به یک پدیده اجتماعی فرامرزی تبدیل شده و نه تنها در داخل کشور، بلکه در خارج کشور و در کشورهای عربی و اسلامی نیز برگزار می‌شود. همچنین باید خیلی مواظب باشیم زیرا مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند اگر راه،‌ مکتب، هدف و اندیشه امام راحل گم شود، سیلی خواهیم خورد ولی اگر این‌ها را زنده کرده و نگذاریم تخریب و گم شود، یقیناً به جای سیلی خوردن از دشمنان به دشمنان سیلی خواهیم زد.

وی با بیان اینکه خفتگی در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی سبب تهاجم بیگانگان است، خاطرنشان کرد: بیداری و آگاهی عامل اصلی برای صیانت از دستاوردهای انقلاب است. با بیداری، بصیرت و هوشیاری خود راه امام را در پیش گرفته و آن راهی که امام ترسیم کرده و اقتدار کشور در آن است را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha