ضرورت ایجاد شورای ساماندهی و سیاستگذاری موسسات خیریه
کد خبر: 4061672
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

ضرورت ایجاد شورای ساماندهی و سیاستگذاری موسسات خیریه

فرماندار مشهد گفت: : آیا ما که ادعای ایجاد حاکمیت دینی داریم آنطور که باید و اسلام گفته توانسته ایم اقدام شایسته انجام دهیم بله ساختارسازی شده اما در اجرا ضعف داشتیم لذا ضرورت دارد شورای ساماندهی و سیاستگذاری موسسات خیریه حدالامکان در مشهد ایجاد شود.

محسن داوری، فرماندار مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن داوری، فرماندار مشهد، در همایش مدیران و موسسات خیریه فعال خراسان رضوی و اجرای مرحله چهارم «قرار دوازدهم» که امروز 12 خردادماه، در محل تالار نور اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، اظهار کرد: ورود شما خیرین به این عرصه ارزشمند است، لذا اگر هوشمندانه و منسجم عمل کنید، می‌توانید اثر بایسته‌ای بگذارید.

وی با تاکید بر منسجم‌سازی ظرفیت‌ها در موسسات خیریه، افزود: این تعداد خیریه در سطح کشور وجود دارد، اما یک سوال نیز در این خصوص مطرح است که آیا خروجی این تعداد از خیریه ها، موسسات و تشکل‌های مردم‌نهاد آنچه مطلوب جامعه آرمانی است را دارد؟ پاسخ این است که با موازی‌کاری در خیریه‌ها، ضعف در انسجام وجود دارد و این نیز باید برطرف شود.

داوری خطاب به مدیران موسسات خیریه ابراز کرد: ظرفیت مردمی با شما و ظرفیت اجرایی با ما، بیایید در جایی خدمت‌رسانی کنیم که نیاز است جایی خدمت‌رسانی کنیم که افراد بیشتر و بهره بیشتر ببرند. به عنوان مثال آیا توانسته‌ایم با این همه مواساتی که داشتیم مشکلات مردم را در حوزه‌های مختلف معیشتی حل کنیم.

فرماندار مشهد افزود: آیا ما که ادعای ایجاد حاکمیت دینی داریم، آنطور که باید و اسلام گفته توانسته‌ایم اقدام شایسته انجام دهیم،  ساختارسازی شده است، اما در اجرا ضعف داشتیم، لذا ضرورت دارد شورای ساماندهی و سیاستگذاری موسسات خیریه حدالامکان در مشهد ایجاد شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت حاکمیت بالاست که می‌تواند در کنار موسسات خیریه کار کند، لذا اگر این اتفاق بیفتد می‌توان کار بایسته انجام داد و امید است این گردهمایی موثر واقع شود، از طرفی ما آمادگی داریم در شهر امام رضا(ع) که باید مملوء از رضایت خاطر باشد، در این عرصه ورود کنیم.

انتهای پیام
captcha