فعالیت‌های قرآنی سروستان تقویت شوند
کد خبر: 4060511
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

فعالیت‌های قرآنی سروستان تقویت شوند

امام جمعه سروستان با اشاره به سابقه فعالیت‌های مذهبی، قرآنی، تعزیه و ادبی این شهرستان خواستار آسیب‌شناسی و رفع مشکلات این فعالیت‌ها به منظور تعالی و تقویت آنان شد.

دیدار مسئولان ارشاد فارس با امام جمعه سروستان به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، امام جمعه سروستان امروز، 8 خرداد در دیدار با مسئولان ارشاد استان فارس و این شهرستان با تأکید بر اینکه نیاز به انجام کارهای فرهنگی فاخر داریم، گفت: متأسفانه اداره ارشاد شهرستان سروستان هم به لحاظ مکان هم نیرو و هم تجهیزات کوچک است و باید آن را گسترش داد.

وی با بیان اینکه با تقویت شورای فرهنگ عمومی، برنامه‌های فرهنگی و هنری پررنگ‌تر خواهند شد، افزود: شهرستان سروستان یک شهرستان نفت‌خیز است که امیدواریم بتوانیم در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی بودجه‌های خوبی از سوی وزارت نفت دریافت کنیم.

موسوی با اشاره به سابقه فعالیت‌های مذهبی در این شهرستان گفت: در زمینه ادبیات، تعزیه و فعالیت‌های قرآنی اقدامات خوبی تاکنون در سطح شهرستان سروستان انجام شده است اما لازم است با شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌ها آن‌ها را برطرف کرده و هر کدام از آنان را تقویت کنیم.

غلامرضا یوسفی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در این نشست گفت: با وجودی آنکه بودجه‌های دولتی بسیار کم است در سال گذشته گذشته توانستیم با همکاری سرپرست اداره سروستان کارهای یر زمین مانده را پیش ببریم.

محمد جواد جلالی، رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروستان نیز در این دیدار گفت: امیدواریم که بتوانیم گامی در زمینه فرهنگ و هنر برداریم. آنچه در اداره فرهنگ و ارشاد مهم است گسترده بودن کارکردها از قرآنی تا موسیقی است، ولی در شهرستان‌ها مهم شورای فرهنگ عمومی است.

انتهای پیام
captcha