پیشگامی استان کرمان در حل تنش آبی روستاها
کد خبر: 4055491
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

پیشگامی استان کرمان در حل تنش آبی روستاها

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ آبرسانی به ۳۰۰ روستا انجام شد و با توجه به پهناوری کرمان نسبت به استان‌های دیگر جلوتر هستیم، گفت: تلاش داریم در مدت دو سال این تنش را حل کنیم.

سرهنگ جواد جلالی مسئول بسیج سازندگی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سرهنگ جواد جلالی، مسئول بسیج سازندگی استان کرمان امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری که به منظور سالروز تشکیل بسیج سازندگی برگزار شد با گرامیداشت یاد ۴۷ جهادگر آسمانی به بیان اولویت‌های استان کرمان در عرصه خدمات جهادی پرداخت و گفت: امسال ۷ اولویت برای استان کرمان تعریف شده است.

جلالی اولویت اول را آبرسانی اعلام کرد و گفت: در موضوع آب شرب استان اطلس آب شرب تهیه شده است. در استان یک‌هزار و ۲۴۰ روستا دارای تنش آبی هستند که ۶۵۰ روستا اولویت بیشتری دارند و از این تعداد آبرسانی به ۲۰۰ روستا به قرارگاه خاتم و ۴۵۰ روستا به سپاه استان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ آبرسانی به ۳۰۰ روستا انجام شد و با توجه به پهناوری کرمان نسبت به استان‌های دیگر جلوتر هستیم، گفت: تلاش داریم در مدت دو سال این تنش را حل کنیم.

مسئول بسیج سازندگی کرمان حل مشکل آب کشاورزی را از دیگر اولویت‌ها بیان کرد و گفت: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها و سیستم‌های انتقال آب از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است و در سال گذشته ۳۶ قنات لایروبی شد.

جلالی ادامه داد: در حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی با جذب تسهیلات، یک‌هزار و ۳۴۲ شغل راه‌اندازی شد و امسال نیز با استفاده از ظرفیت بانک‌ها و هم‌افزایی انتظار داریم بتوانیم گام‌های خوبی برداریم.

وی اولویت چهارم را در حوزه محرومیت‌زدایی دانست و به اجرای یک‌هزار و ۷۶۱ پروژه با اعتبار ۸۷۵ هزار ۷۶۱ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: خدمات اجتماعی اولویت دیگر ما است که در این ارتباط بیش از ۶۷۵ هزار بسته معیشتی در ایام کرونا در سطح استان توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: مسائل حاشیه شهر اولویت دیگر است و مباحث فرهنگی به عنوان یکی از اولویت‌ها امسال اضافه شده که استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی برای کمک به دانش‌آموزانی که به دلیل آموزش مجازی در دروس خود مشکل دارند در این راستا انجام می‌شود.

سرهنگ جلالی با بیان اینکه با هم افزایی و تعامل قوی می‌توان از ظرفیت گروه‌های جهادی نهایت استفاده را برد، به برنامه‌های هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: رزمایش جهادگران فاطمی با محوریت کهنوج و نرماشیر، رزمایش کمک مومنانه و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال در استان از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha