اجرای ۳۳۳۵ پروژه توسط بسیج سازندگی در قزوین
کد خبر: 4055262
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵

اجرای ۳۳۳۵ پروژه توسط بسیج سازندگی در قزوین

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) خاطرنشان کرد: تا به امروز در استان قزوین ۱۱۷۰ گروه جهادی ثبت و حوزه فعالیت تمامی آن‌ها مشخص شده است و در این امر ۴۷۹۰ بسیجی پای‌کار هستند. بسیج سازندگی نیز تا به این لحظه ۳۳۳۵ پروژه در حوزه آبرسانی، کانال‌های آب کشاورزی، مسکن محرومین، بهداشت، راه و مکان‌های مذهبی اجرایی کرده است.

سردار رفیعی فرمانده سپاه قزوین

سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج)، در نشست با اهالی رسانه که امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سپاه صاحب‌الأمر (عج) برگزار شد، اظهار کرد: روزهای سخت را با کلاس رمضان و عاشورا آسان خواهیم کرد، امروزه جهاد سازندگی با دایره عظیم بسیج مفهوم جدیدی پیدا کرده و منشاء خیر و برکت شده است باید بگوییم جهاد منحل نشده بلکه بر اساس قوانین جاری کشور ۲ وزارتخانه با هم ادغام شدند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه قوی‌ترین گروه جهادی در انتقال خدمات جهادگران هستند، توقع ما این است که رسانه با نگاه‌های تیزبین به پنجره‌های ماندگار تبدیل شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) خاطرنشان کرد: رزمایش جهادگران فاطمی ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در سطح استان برگزار می‌شود که در این رزمایش عملکرد یک سال گذشته را به نمایش گذاشته و افق سال آینده را ترسیم خواهیم کرد. برنامه اصلی این رزمایش روز جمعه ۲۳ اردیبهشت با حضور میهمانان کشوری برگزار خواهد شد تا خدمات گروه‌های جهادی را به نمایش بگذاریم.

وی اشاره کرد: در حوزه عملیات عمرانی، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی و کمک‌های مومنانه اقدامات خوبی توسط جهادگران انجام شده است؛ در بسیج سازندگی با مسئولان اجرایی استان همکاری کرده و پروژه‌های بر زمین مانده را اجرایی می‌کنیم.

رفیعی‌آتانی بیان کرد: تا به امروز در استان قزوین ۱۱۷۰ گروه جهادی ثبت و حوزه فعالیت تمامی آن‌ها مشخص شده است که ۴۷۹۰ بسیجی پای‌کار هستند. تا به این لحظه بسیج سازندگی عملکرد خوبی داشته و ۳۳۳۵ پروژه در حوزه آبرسانی، کانال‌های آب کشاورزی، مسکن محرومین، بهداشت، راه و مکان‌های مذهبی اجرایی کرده است.

وی تشریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات برای ۶۰۳۲ طرح پرداخت شده که در مجموع برای ۸۸۲۴ نفر شغل ایجاد کرده است و عموماً مشاغل ایجاد شده پایدار هستند. ۴۵ تعاونی با مشارکت مردم سازمان‌دهی شده و ۲۳۹۱ کارگاه نیز شکل گرفته است و ۱۳ تسهیلگر در این موضوع به ایفای نقش می‌پردازند همچنین ۴۲۷ صندوق با ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر عضو راه‌اندازی شده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) تصریح کرد: قزوین در عرصه کمک‌های مومنانه خوش درخشیده است و تا به امروز ۴۵۶ میلیارد تومان کمک خیرین برای خرید جهیزیه، وسایل کمک آموزشی، خرید تبلت، آزادسازی زندانیان و کمک‌های مؤمنانه هزینه شده است.

رفیعی آتانی اعلام کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سراسری سپاه با کمیته امداد به اندازه آورده سپاه کمیته امداد نیز آورده خواهد داشت، بر همین اساس در قزوین ۵۰۰ میلیون تومان آورده سپاه و ۵۰۰ میلیون تومان آورده کمیته امداد بود که با این مبالغ ۲۱۲ دستگاه یخچال برای نیازمندان استان خریداری شد.

انتهای پیام
captcha