برگزاری همایش گرامیداشت هفته کار و کارگر در خوی
کد خبر: 4054118
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

برگزاری همایش گرامیداشت هفته کار و کارگر در خوی

همایش گرامیداشت هفته کار و کارگر با حضور امام‌جمعه خوی، فرماندار این شهرستان، فرمانده سپاه خوی، تعدادی از کارگران و مسئولین شهرستانی در خوی برگزار شد.

گرامیداشت هفته کارگربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی 11 اردیبهشت در همایش گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: نظام تولیدی و اقتصادی کشور را مدیون جامعه مظلوم و زحمتکش کارگری هستیم و از این قشر خدوم و زحمتکش که با تلاش‌های خود چرخه اقتصادی شهرستان خوی را پویا و فعال نگه‌داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص ارزش و منزلت کارگران، فرمودند:« ستون فقرات تولیدی و اقتصادی کشور هستند» و همه ما می‌دانیم که بدن بر روی ستون فقرات استوار است، لذا از این سخن حکیمانه رهبری باید در راستای ارتقای شان و منزلت کارگران بهره ببریم و ستون فقرات تولیدی را به نحو شایسته تقویت کنیم.

ذبیح‌اله کاظمی، فرماندار شهرستان خوی در این مراسم گفت: جامعه کارگری طی 43 سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تکالیف و وظایف خود را در قبال نظام جمهوری اسلامی و مملکت به خوبی انجام داده و در دوران 8 سال دفاع مقدس که نظام سلطه و دشمنان سعی داشتند با بمباران واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین با دامن زدن به اعتصابات کارگری، نظام اقتصادی کشور را فلج کنند، این مجاهدت‌های کارگران عزیز و زحمتکش بود که نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند و همگان دیدیم که جامعه کارگری جمهوری اسلامی سنگر اقتصادی و سنگر جهاد را ترک نکردند و حتی یک لحظه هم لباس و سلاح جنگ اقتصادی را زمین نگذاشتند.

وی افزود: برخی حساسیت‌های دشمنان و نظام سلطه روی بسیج و بسیج کارگری وجود دارد و باید بررسی شود که چرا برخی‌ها در مقوله بسیج حساسیت دارند؟ البته جانفشانی‌های نیروهای مخلص بسیجی همواره در بزنگاه‌های حساس، کشور ما را در مقابل مشکلات نجات داده و این موضوع و روحیه بسیجی و جهادی این عزیزان موجب ایجاد حساسیت استکبار جهانی شده است.

فرماندار خوی بیان کرد: حمایت از تولید و صادرات و کار و کارگر از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم بوده و بحث حمایت از کارخانجات، واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین پروژه‌های راکد و مشکل‌دار فراموش شده که در سال‌های گذاشته کنار گذاشته شده بودند باید احیا و به چرخه کار و تلاش و تولید برگردند و بدینوسیله خواهیم توانست بازوان اقتصادی کشور که کارگران عزیز و زحمتکش است را بیشتر حمایت کنیم.

سرتیپ محمدباقر علائی، فرمانده سپاه خوی نیز در این مراسم اظهار کرد: کارگران به عنوان کلید موفقیت جمهوری اسلامی در فائق آمدن به جنگ سخت و جنگ نرم دشمنان همیشه در صحنه حضور دارند و همه ما کارگر هستیم؛ چه در واحدهای تولیدی و صنعتی، چه در پروژه‌های عمرانی و آبادانی، چه در نیروهای نظامی و انتظامی و چه در دولت و کارمندی و چه در تولید علم و دانشگاهی همگی کارگرانی هستیم که در راستای تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی کار می‌کنیم و به این افتخار می‌کنیم.

وی افزود: نامگذاری سال 1401 به عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، اهمیت فراوانی دارد و همه ما باید در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و واحدهای دانش بنیان که در شهرستان خوی نیز سهم ویژه‌ای در کنترل و مقابله با بیماری منحوس کرونا نقش داشتند، تلاش وافری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha