مقوله وحدت نیازمند بازنویسی و جبران خلأها است
کد خبر: 4051464
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

مقوله وحدت نیازمند بازنویسی و جبران خلأها است

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت هرمزگان گفت: امروز همه ما موظف هستیم که مقوله وحدت و تقریب را بازنویسی و خلأهای آن را جبران کنیم.

حجت الاسلام باوقار رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار، رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان، ظهر امروز، اول اردیبهشت‌ماه، در آیین تکریم و معارفه امام جمعه اهل سنت بندرعباس، اظهار کرد: امیدواریم این تغییر، فصل نوینی در انتقال ارزش‌های نظام باشد. بیش از دو دهه مردم مؤمن اهل سنت بندرعباس از تجربه خوب شیخ قتالی بهره بردند و شیخ جمالی نیز از علمای شاخص بندرعباس هستند.


بیشتر بخوانید:


وی با بیان اینکه باید مقوله وحدت و تقریب را بازنویسی و خلأها را جبران کنیم، افزود: ما در طی کردن پروسه جابجایی یک سال پیگیری کردیم و در نهایت گفتگوی متقابل این مسئله را پیش بردیم. اتفاق امروز حاصل نظر معتمدین و بزرگان اهل سنت استان است و ما به خود اجازه ندادیم رأی و نظری از سوی خود دهیم.

باوقار با اشاره به اینکه در مجموعه امور اهل سنت نگاه بسیار ویژه‌ای به برادران اهل سنت وجود دارد، تصریح کرد: از شیخ جمالی در فصل جدید و گام دوم انقلاب که باید نیروسازی و تمدن سازی شکل گیرد، انتظارات بیشتری داریم. شیخ قتالی بسیار همراه، متواضع و همراه بودند ایشان برای ما سرمایه است و این جابجایی به معنای کنار گذاشتن سرمایه‌ها نیست.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت هرمزگان بیان کرد: سال‌هاست در خصوص وحدت صحبت می‌کنیم و هرمزگان نمونه‌ای از وحدت، تقریب و همدلی در جامعه اسلامی بوده و البته این کافی نیست. انتظار می‌رود که امروز محور وحدت ما بر پایه تعامل و گفت‌وگو با دیروز و فردای ما متفاوت باشد.

باوقار یادآور شد: همه ما بر سر سفره نظام مقدس جمهوری اسلامی نشسته‌ایم و تحقق آرمان‌های آن منوط به تلاش همه آحاد جامعه و همه کسانی که می‌خواهند هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را تجربه کنند. ما باید مقوله وحدت و تقریب را بازنویسی و خلأهای آن را جبران کنیم.

انتهای پیام
captcha