آیین تکریم و معارفه امام جمعه اهل سنت بندرعباس برگزار شد
کد خبر: 4051440
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

آیین تکریم و معارفه امام جمعه اهل سنت بندرعباس برگزار شد

آیین تکریم و معارفه امام جمعه اهل سنت بندرعباس برگزار و «شیخ یوسف جمالی» به عنوان امام جمعه جدید اهل سند این شهر معرفی شد.

آیین تکریم و معارفه امام جمعه اهل سنت بندرعباس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، آیین تکریم و معارفه امام جمعه اهل سنت بندرعباس، ظهر امروز، اول اردیبهشت‌ماه، با حضور نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، رئیس دفتر نمایندگی امور اهل سنت نمایندگی ولی‌فقیه در استان و جمعی از علمای اهل شیعه و سنت استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در این مراسم اظهار کرد: چرخش نخبگانی همیشه به نفع مردم و جامعه است و موجب ظهور و بروز شخصیت‌های جدید در بدنه جامعه می‌شود. ما نیز با همین رویکرد که بتوانیم نیروهای خود را افزایش دهیم در چرخه نخبگان ورود کردیم و این مسئله برای ما در هرمزگان توفیق بزرگی خواهد بود.

وی بیان کرد: از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شیخ قتالی تشکر می‌کنم که همواره همراه نظام و انقلاب بودند و تعامل خوبی با ما داشتند. برای استفاده از این سرمایه نیز برنامه‌هایی داریم تا به عنوان پشتوانه فکری و عملی در جاهای دیگر از وجودشان استفاده شود. برای شیخ جمالی نیز آرزوی موفقیت و سرعت و شتاب بیشتر متناسب با گام دوم انقلاب دارم تا با کمک هم با شتابی فزاینده در راستای فرمایشان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) حرکت کنیم و جامعه اسلامی را به مراحل تعالی و پیشرفت بیشتر پیش ببریم.

هرمزگان سنبل وحدت در جامعه اسلامی است

احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم، بیان کرد: شأن این جلسه تکریم و احترام شخصیتی است که سال‌ها در جایگاه امامت اهل تسنن و خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته است.

وی افزود: استان هرمزگان همواره سنبل وحدت در کشور و جامعه اسلامی بوده و حجت‌الاسلام عبادی زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه اهل سنت و شیعه هرمزگان نیز همواره منادی وحدت بودند و ما به این مسئله افتخار می‌کنیم.

کامرانی عنوان کرد: هر جا قرار است رشدی شکل بگیرد باید در سایه وحدت باشد و تمدن نوین اسلامی نیز با وحدت شکل می‌گیرد. اختلاف‌ها در جامعه اسلامی از خدشه‌دار شدن وحدت به وجود می‌آید اما خوشحالیم که برادران اهل سنت و شیعه استان هرمزگان مانند دوست در کنار هم زندگی کرده و می‌کنند. از شیخ قتالی که مجاهدانه تلاش کرده و منادی وحدت بودند قدردانی می‌کنم و امیدوارم شیخ جمالی نیز همین مسیر را ادامه دهد.

نخبه‌پروری سرلوحه کار مردم و مسئولین باشد

احمد مرادی، عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه ارتباط مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با ائمه جمعه تشیع و تسنن در سطح استان هرمزگان بسیار خوب بده است.

وی افزود: این جابه‌جایی‌ها برای همه ما اتفاق می‌افتد اما باید از خدا بخواهیم تا زمانی که هستیم در صحت کار و صداقت بوده و در خدمت مردم باشیم. همه ما باید تلاش کنیم مسائل و مشکلات مردم را دنبال کنیم و نخبه پروری را سرلوحه خود قرار دهیم، نیروهای جدیدی را پرورش دهیم و خروجی این کار خدمت صادقانه‌ای به مردم باشد.

مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ان‌شاءالله باز هم از ظرفیت شیخ قتالی به عنوان یک نیروی انقلابی و مؤثر در استان و کشور استفاده شود. بار مسئولیتی که به دوش شیخ جمالی گذاشته شده نیز سنگین است و امیدواریم خدا کمکش کند تا این ارتباط میان اهل سنت و شیعه و مسئولین را به خوبی برقرار کند.

مقوله وحدت نیازمند بازنویسی و جبران خلأها است

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار، رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت هرمزگان، نیز در این مراسم تصریح کرد: امیدواریم این تغییر، فصل نوینی در انتقال ارزش‌های نظام باشد. بیش از دو دهه مردم مؤمن اهل سنت بندرعباس از تجربه خوب شیخ قتالی بهره بردند و شیخ جمالی نیز از علمای شاخص بندرعباس هستند.

وی با بیان اینکه باید مقوله وحدت و تقریب را بازنویسی و خلأها را جبران کنیم، افزود: ما در طی کردن پروسه جابجایی یک سال پیگیری کردیم و در نهایت گفتگوی متقابل این مسئله را پیش بردیم. اتفاق امروز حاصل نظر معتمدین و بزرگان اهل سنت استان است و ما به خود اجازه ندادیم رأی و نظری از سوی خود دهیم.

باوقار ادامه داد: از شیخ جمالی در فصل جدید و گام دوم انقلاب که باید نیروسازی و تمدن سازی شکل گیرد، انتظارات بیشتری داریم. شیخ قتالی بسیار همراه، متواضع و همراه بودند ایشان برای ما سرمایه است و این جابجایی به معنای کنار گذاشتن سرمایه‌ها نیست.

ضرورت حفظ همدلی برای تحکیم نظام جمهوری اسلامی ایران

شیخ سید عبدالباعث قتالی، امام جمعه سابق اهل سنت بندرعباس نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت علی(ع)، بیان کرد: در این سال‌ها جز همکاری و همدلی و همراهی چیزی در این سال‌ها ندیدم و سعی کردم بهترین نوع تعامل با مردم، علمای اهل سنت و شیعه را داشته باشم. خداوند رزق من کرده بود که در کنار دوستان باوفا باشم و بعد از این نیز در کنار دوستان خواهم ماند. من به عنوان یک سرباز در هر جا لازم باشد حتی دورترین روستاها، حاضر خواهم بود.

وی با اشاره به اینکه شیخ جمالی شخصیتی بارز و پرورش یافته مکتب عدالت و صداقت است، افزود: از همه همکارانی که در این مدت نهایت محبت و همکاری را داشتند قدردانی می‌کنم. همه ما معتقد به یک اصل هستیم و آن اینکه باید همدلی وجود داشته باشد، چراکه همدلی در تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز مؤثر خواهد بود.

شیخ یوسف جمالی، امام جمعه جدید اهل سنت بندرعباس نیز در این مراسم اظهار کرد: از زحمات چندین ساله شیخ قتالی قدردانی می‌کنم و از خدا می‌خواهم که دعای خیر او همواره در تمامی مراحل زندگی و کار من در این مسئولیت خطیر، پشت سرم باشد.

وی افزود: مسئولیت در اسلام غنیمت نیست و یک غرامت است. من هیچ چشمداشتی به این مسئولیت نداشتم و ندارم و از همه خواهش می‌کنم که من را دعا و کمک کنند تا بنده خوبی برای خدا باشم و این بار مسئولیت را در این جامعه اسلامی به نتیجه برسانم و خدمتگزار خوبی برای مردم باشم و در راستای رشد مردم گام بردارم.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از زحمات 25 ساله «شیخ سید عبدالباعث قتالی» تقدیر به عمل آمد و «شیخ یوسف جمالی» به عنوان امام جمعه جدید اهل سنت بندرعباس معرفی شد.

انتهای پیام
captcha