راه آهن اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 4047995
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
خادمی خبر داد:

راه آهن اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی، گفت: طبق زمان‌بندی مشخص شده پروژه راه آهن اردبیل – میانه با تامین منابع مالی دولتی و بانک‌ها در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

راه آهن اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش ایکنا از اردبیل، خیرالله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی، ۱۹ فروردین‌ماه در بازدید از پروژه ریلی اردبیل - میانه، اظهار کرد: بازدید‌های دوره‌ای و کنترل عملیات اجرایی راه آهن اردبیل امسال نیز ادامه دارد و ما با دعوت استاندار اردبیل و نمایندگان این استان در مجلس از بخش‌های مختلف این پروژه بازدید کردیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق زمان بندی مشخص شده این پروژه ریلی با تامین منابع مالی دولتی و بانک‌ها در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید به طوری که از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان انتهای سال گذشته منابع مالی خوبی به راه اردبیل - میانه اختصاص یافت.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: از همین ابتدای سال تلاش ما بر این است تا تعهدات مالی پروژه را به شکل کامل محقق کنیم تا براساس زمان بندی پیشرفت پروژه و اتمام آن را در موعد مقرر شاهد باشیم.

خادمی پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل را در مجموع ۸۳ درصد اعلام کرد و گفت: از لحاظ زیرسازی پروژه ۹۱ درصد پیشرفت دارد و کار در بخش‌های مختلف با سرعت در حال انجام است.

وی از ریل گذاری ۱۰۰ کیلومتر مسیر اردبیل – میانه خبر داد و بیان کرد: در کنار اتمام عملیات زیرسازی در نیمه اول امسال عملیات روسازی نیز انجام می‌شود تا ما درسال جاری بهره برداری کامل را از خط ریلی اردبیل – میانه شاهد باشیم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی منابع مورد نیاز برای اتمام این پروژه را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بخشی از این منابع از طریق مصوبات سفر و منابع بودجه‌ای سالانه تامین شده و بخشی نیز از طریق بانک‌ها در اختیار پیمانکاران پروژه قرار می‌گیرد.

خادمی با بیان اینکه این خط ریلی در همه قطعات فعال است، گفت: به غیر از ۱۳ متر از حفاری تونل‌ها کار حفاری و لاینینگ تونل‌ها و پل‌ها به اتمام رسیده و بخش جزئی از عملیات زیرسازی در ۶ ماهه امسال تکمیل خواهد شد.

وی پروژه راه آهن اردبیل – میانه را جزو بزرگترین پروژه‌های ریلی کشور با احجام سنگین و کار مهندسی منحصربفرد اعلام کرد و افزود: مهندسی این پروژه ریلی جزو افتخارات کشور است و قطعا بعد از تکمیل و بهره برداری ابعاد سنگینی و سختی کار مشخص خواهد شد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: از بابت تاخیر در احداث و بهره‌برداری راه آهن اردبیل - میانه از مردم استان اردبیل عذرخواهی می‌کنیم و تمام تلاش‌مان بر این است تا در سال جاری به تمام تعهدات خود عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha