تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان
کد خبر: 4047456
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان

رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان کردستان، تولید و بازتولید ارزش‌های انقلاب اسلامی را از معیارهای هنر انقلابی ذکر کرد

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان شامگاه گذشته، 17 فروردین‌ماه در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان کردستان با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: هر ساله از 20 تا 26 فروردین ماه به منظور تبیین و توجه دادن جامعه به هنر انقلاب و مؤلفه‌های هنرمند انقلابی به نام هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: هنر انقلابی بر گرفته از مضامین اسلامی است و در آن به تعبیر رهبر معظم انقلاب دروغ، فریب، فساد و اغوا وجود ندارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: در هنر انقلابی مایه‌های هنری زیادی وجود دارد که می‌تواند در انواع هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی، تصویری، آفرینش‌های ادبی، با پرداختن به موضوعات روز و مهم خود را نمایان کند.

وی ادامه داد: هنر به عنوان یک شیوه بیان، بهترین و مؤثرترین شیوه انتقال اندیشه‌ها و مفاهیم رفیع انقلابی و اسلامی است که باید به درستی بین هنرمندان تبیین شود تا از آن بتوان برای اصلاح معضلات اجتماعی در همه بخش‌ها بهره گرفته شود.

مرادی هنر انقلاب را هنر آزادمنشی، عدالت، مقاومت و مبارزه با ظلم وستم دانست و گفت: در این هنر، هنرمند با استفاده از تکنیک و ابزارهای لازم در اختیار به مبارزه با کج سلیقه‌گی‌ها و ناهنجاری‌ها رفته و با همین زبان زیبا و هنرمندانه به برجسته‌سازی خوبی‌ها می‌پردازد.

وی افزود: امسال برای اولین بار طی مکاتباتی با دستگاه‌های مختلف اجرایی، قضایی، سازمان‌ها و نهادها پیشنهاداتی در جهت توجه به هنر انقلابی و نحوه بهره بردن از هنر در راستای اهداف و مأموریت‌های آن ها ارسال کردیم که امیدواریم مسئولان استانی با تشکیل کارگروه‌هایی از توان هنرمندان متعهد استان در مسیرهای مشخص شده و مدنظر خود بهره ببرند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان اظهار کرد: دیدار با نماینده معزز ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار کردستان، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا در سطح استان، نصب سردیس چهره شهید مرتضی آوینی در شهرستان سقز، تجلیل از چهره‌های برتر هنر انقلاب استان و معرفی و تجلیل چهره هنری سال استان در تهران از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

وی در ادامه گفت: نشست نمایش فیلم با محورت فیلم‌های کوتاه تولید شده در دو سال اخیر توسط فیلمسازان استان، نشست تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» برای هنرمندان، کارگاه آموزشی طراحی صحنه برای فیلم کوتاه، کارگاه آموزشی شیوه‌های نقد سینمایی، برگزاری اردو یک روزه بازدید از منطقه جنگی دزلی مریوان برای فیلمسازان جوان با رویکرد آشناسازی هنرمندان فیلمساز با وقایع صورت گرفته در این منطقه و برگزاری کارگاه تدوین فیلم در بیجار از برنامه‌هایی است که در قالب هنرهای تصویری انجام می‌شود.

مرادی افزود: در بخش هنرهای تجسمی برگزاری کارگاه دو روزه نقاشی با هدف تولید آثار متناسب با هنر انقلاب در سنندج، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع استکبار ستیزی در گالری مانا سقز، برگزاری نمایشگاه گروهی عکاسی با موضوع طبیعت در گالری مهر بیجار و نمایشگاه پوستر هنرمندان انقلابی کشور در گالری سوره سنندج را می‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره به دشمنی‌های صورت گرفته علیه ملت ایران به شیوه‌های مختلف و با هدف ضربه زدن به وحدت مثال زدنی در کشور با محکومیت جنایت گروه‌های تکفیری در به شهادت رساندن روحانیون اهل سنت و تشیع گفت: کتاب «داعش؛ مصیبت بزرگ دنیای اسلام» مشتمل بر گفتارهایی از حاج ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه که توسط مصلح قادری، تدوین و گردآوری شده توسط حوزه هنری استان کردستان منتشر شده است.

مرادی اظهار کرد: امسال سه نمایش «پمپ» به کارگردانی امیرحسین کوثری و «روبه» به کارگردانی محمد رضایی، تولید دفتر بچه‌های مسجد حوزه هنری کردستان در مساجد سطح استان، اجرای نمایش «به خاطر مروارید» به کارگردانی خانم تارا کاکایی تولیدی واحد نمایش حوزه هنری استان در دفتر بچه‌های مسجد در سطح مساجد و مدارس به نمایش در می‌آید.

وی یادآور شد: برگزاری محفل ادبی و شعرخوانی به مناسبت هفته هنر انقلاب و ماه مبارک رمضان، برپایی سفره افطاری هنرمندان، برگزاری محفل ادبی «ساز و سخن» در بیجار با موضوع بررسی هنر انقلاب، تولید کیپ با موضوع هنر انقلاب از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha