ساخت 180 هزار واحد مسکن ملی در شوط
کد خبر: 4047264
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

ساخت 180 هزار واحد مسکن ملی در شوط

فرماندار شوط گفت: از برنامه‌های دولت سیزدهم بحث نهضت ملی مسکن است و قرار هست در سطح استان تا پایان دولت، 180 هزار واحد مسکن ساخته و تحویل متقاضیان داده شود.

فرماندار شوط به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، شهروز بابازاده،  فرماندار شوط 17فروردین در اولین جلسه شورای اداری شهرستان شوط اظهار کرد: سال 1400 را با تمام فراز و نشیب‌ها و سخت‌هایی که داشت، پشت سرگذاشتیم؛ یکی از موضوعاتی که محدودیت‌هایی جدی برای مردم ایجاد کرد، بحث شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان و شهرستان بود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل ابتلا به این بیماری، تعدادی از شهروندان و همشهریان جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی از شهروندان نیز به دلیل ابتلا به این بیماری، در مراکز درمانی بستری شدند که با زحمات و تلاش‌های دلسوزانه، مجاهدانه و ایثاری که کادرهای درمانی داشتند، سلامت خود را به دست آورده و بهبود یافتند و جا دارد که تقدیر و تشکر صمیمانه و ویژه ای از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کادرهای درمان، پزشکان عزیز و پرستاران داشته باشم.

بابازاده بیان کرد: تبیین شعار سال که مهم‌ترین شاخص ارزیابی دستگاه‌ها در سال 1401 اقدامات دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین آن‌ها است، اهمیت ویژه‌ای دارد و در سال‌جاری با فکری نو و تلاشی مضاعف در  خدمت مردم بوده و برای حل مشکلاتشان برنامه‌ریزی کنیم و فرمایشات رهبری برای دولت امیدبخش و مسئولیت‌آفرین است و همه دستگاه‌های اجرایی باید به طور منظم تلاش‌شان  را برای تحقق شعار سال گزارش کنند.

وی ادامه داد: دولت در ماه‌های گذشته اقدامات مناسبی در زمینه تامین کالاهای اساسی انجام داده و کمبودهای موجود را برطرف کرده اما باید با تسهیل شرایط و مقررات همچنان برای تهیه اقلام مورد نیاز کشور اقدام شود و در این راستا همه دستگاه‌ها با جدیت پیگیر موضوع باشند.

 فرمانداری شوط تصریح کرد: اشتغال آفرینی در سطح شهرستان از وظایف اصلی مسئولان شهرستانی است و با شناسایی و جذب سرمایه‌گذار برای حوزه‌های گردشگری، صنایع تبدیلی کشاورزی، خدماتی، معادن و ... می‌توان گام‌های بلندی در بخش اشتغال‌زایی برداشت.

وی گفت: اطلاع‌رسانی شفاف عملکرد و دستاوردهای دولت ضروری بوده و ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی و تبادل نظر بین دستگاه‌ها، روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها برای آگاهی مردم از عملکرد مدیران در دستور کار قرار گیرد.

بابازاده عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بومی، امیدآفرینی در جامعه، بازدیدهای میدانی، نشاط اجتماعی، اعتمادسازی و برنامه‌ریزی کارشناسانه فعالیت‌های در دستور کار است و نهادینه‌سازی فرهنگ کار جهادی در جامعه، رفع مشکلات مردم و محرومیت‌زدایی که از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم بوده و با بسیج امکانات و ظرفیت‌های شهرستان باید در این مسیر گام برداریم.

وی یادآور شد: مسئولین باید با روحیه‌ای مردمی، شبانه روز و بدون منت در خدمت نظام و سیاست‌های کلی و عمومی نظام و مردم باشند و نمی‌توان با شعار، مشکلات شهرستان و مردم را رفع کرد تا ضمن حضور در کنار مردم، دستاوردهای ملموسی برای شهرستان داشته باشند.

فرماندار شوط اضافه کرد: عنایت به شروع فعالیت آموزش حضوری از 15 فروردین ماه سال جاری در کلیه مراکز آموزشی با پیگیری مدیریت آموزش و پرورش و  مدیران کلیه مدارس بایستی تمام تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را در خصوص رعایت پروتکل و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمام مراکز آموزشی انجام داده و اهتمام جدی و نظارت لازم را به عمل آورند.

وی ادامه داد: ساعت کاری صنوف در نیمه اول سال تغییر کرده و برابر تدابیر اتخاذ شده با یک ساعت افزایش در نیمه اول تا ساعت یک بامداد خواهد بود و صنوفی مانند داروخانه شبانه‌روزی، تعویض روغنی که قصد فعالیت شبانه‌روزی را دارند باید حتما درخواست خود را از طریق صنف مربوطه ثبت کنند، تا بتوانند مجوزهای مربوطه را برای فعالیت شبانه‌روزی از متولیان امر دریافت کنند.

فرماندار بیان کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم بحث نهضت ملی مسکن است و قرار هست در سطح استان تا پایان دولت، 180 هزار واحد مسکن ساخته شده و تحویل متقاضیان داده شود و بنیاد مسکن در بحث مسکن محرومین، جهش تولید مسکن، اقدام ملی مسکن و مسکن روستایی ورود داشته تا به شاخص‌های مورد انتظار دست یابیم و با شتاب و سرعت بیشتری، بحث نهضت ملی مسکن در شهرستان دنبال خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم در سال جدید با هم‌افزایی و تعامل بین بخش‌های مختلف  دولتی، اجرایی، قضایی، نیروهای مسلح و به ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و بخصوص حمایت امام‌جمعه در سطح شهرستان، شاهد اجرای برنامه‌های عدالت محور دولت سیزدهم در سطح شهرستان باشیم.

بابازاده اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بنیاد برکت، تسهیلات کارآفرینی و اشتغال‌زایی، ادارات کار– کمیته امداد و  حمایت از مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان تاکید امری ضروری است و برنامه‌ریزی‌ها باید پایه علمی داشته و سهیم کردن بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در توسعه شهرستان، از اولویت‌های اصلی باشد.

 

انتهای پیام
captcha