مراسم صبحگاهی مدارس با رویکرد ترویج اخلاق قرآنی برگزار شود
کد خبر: 4046817
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

مراسم صبحگاهی مدارس با رویکرد ترویج اخلاق قرآنی برگزار شود

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با تأکید بر اینکه مراسم صبحگاهی مدارس با رویکرد ترویج اخلاق قرآنی بین دانش‌آموزان برگزار شود، گفت: در این راستا قرائت آیه‌های مرتبط با اخلاق قرآنی و معنی آن‌ها در مراسم مدارس مفید خواهد بود.

محمدسعید کنعانی، مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه دو سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدسعید کنعانی، مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه دو سنندج امروز، 16 فروردین‌ماه در نشست شورای قرآن، عترت و نماز با هدف تشریح برنامه‌های گرامیداشت ماه مبارک رمضان برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران اظهار کرد: رمضان ماه نزول قرآن و فرصت مغتنمی برای خودسازی و توجه ویژه به بُعد معنوی و اعتقادی دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به آموزش قرآن در مدارس افزود: در آموزش قرآن در کنار تلاوت صحیح باید به تفسیر و معنای آیه‌ها نیز مبادرت کرد تا امر یادگیری برای دانش‌آموزان جذاب و پایدار شود.

مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه دو سنندج بیان کرد: رسالت ما به عنوان متصدیان امور فرهنگی جامعه از طریق الگوسازی، انس با قرآن و استفاده از رهنمودهای آسمانی آن در تربیت دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: ارائه روش‌های نوین و استفاده از فضای مجازی و نرم‌افزارهای آموزشی بهره بردن از فیلم، کلیپ‌های آموزشی، داستانی، مسابقات می‌تواند در این مسیر یاریگر مربیان و معلمان قرآنی خواهد بود.

کنعانی با تأکید بر اجرای سه برنامه به منظور غنابخشی به آموزش قرآن افزود: حضور مسئولان در مراسم افطاری مدارس شبانه روزی و برگزاری محفل انس با قرآن با حضور دانش‌آموزان یکی از این برنامه‌های اولویت‌دار است.

وی با تأکید بر اینکه مراسم صبحگاهی مدارس با رویکرد ترویج اخلاق قرآنی بین دانش‌آموزان برگزار شود، گفت: در این راستا قرائت آیه‌های مرتبط با اخلاق قرآنی و معنی آن‌ها در مراسم صبحگاهی تمامی مدارس مفید خواهد بود.

مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه دو سنندج یادآور شد: در کلاس‌های قرآنی مرتبط با برنامه هفتگی مربیان باید اقدام به استفاده از روش‌های فعال و پویا برای جبران کم‌آموزی دانش‌آموزان کنند.

انتهای پیام
captcha