پیشرفت علمی زمینه‌ساز اقتدار کشور است
کد خبر: 4046331
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

پیشرفت علمی زمینه‌ساز اقتدار کشور است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه اقتدار علمی باعث ایجاد اقتدار نظامی کشور نیز می‌شود، گفت: امروز ایران به واسطه استفاده از علم نوین نه تنها ابرقدرت منطقه‌ای است بلکه یک قدرت فرامنطقه‌ای با بهره‌گیری از اقتدار نظامی است.

کبیری معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، ابوالحسن کبیری، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین، در مراسم نمادین بازگشایی مدارس که صبح امروز، ۱۴ فروردین‌ماه در مدرسه شاهد بهشتیان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این مرزوبوم، با اتکا به علم و دانش مسیرهای رشد و توسعه کشور را هموار می‌کنند.

وی افزود: امروز پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های علمی و فناوری در سایه استقلال و خودباوری برای کشور حاصل‌شده است، دانش آموزان باید با کسب علم و دانش مسیر اقتدار علمی میهن اسلامی را توسعه دهند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: اقتدار علمی باعث ایجاد اقتدار نظامی کشور نیز می‌شود، امروز ایران به واسطه استفاده از علم نوین نه تنها یک ابرقدرت منطقه‌ای است بلکه یک قدرت فرامنطقه‌ای با بهره‌گیری از اقتدار نظامی است.

وی افزود: نباید فراموش کنیم موفقیت به‌دست آمده در عرصه‌های جهانی و تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی ناشی از برکات انقلاب اسلامی است، پیش از انقلاب بیمارستان‌های کشور توسط پزشکان هندی اداره می‌شد اما هم‌اکنون ما در علم پزشکی و ساخت واکسن کرونا و سلول‌های بنیادین و ساخت تجهیزات نظامی و موشک‌های ماهواره‌ای از جایگاه خوبی در جهان برخورداریم.

کبیری خاطرنشان کرد: در حالی که پیش از انقلاب بیماران ما توسط پزشکان هندی مداوا می‌شدند اما امروز دقیق‌ترین و حساس‌ترین جراحی‌ها توسط پزشکان ایرانی انجام می‌شود، اقتدار امروز ما زیر سایه پیشرفت‌های علم و فناوری به دست آمده است.

وی تأکید کرد: امروز قدرت‌های نظامی دنیا نمی‌توانند به ما نگاه چپ داشته باشند، شهدا افرادی بودند که امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند تا بتوانیم با فراغت کامل و امنیت در جامعه حضور پیدا کنیم و ما باید قدردان این امنیت باشیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین در پایان بیان کرد: علم افتخارآفرین و ثروت‌آفرین است، علم قدرت نظامی و عزت سیاسی را محقق می‌کند، موشک از طرفی قدرت نظامی برای ما تولید می‌کند و از طرفی دانشی را در اختیار ما قرار می‌دهد که به واسطه آن رصد ماهواره‌ای می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha