وظایف منتظران و آسیب‌های مهدویت در جامعه تبیین شود
کد خبر: 4043918
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷

وظایف منتظران و آسیب‌های مهدویت در جامعه تبیین شود

سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)گفت: آسیب‌ها و آفت‌های مهدویت و وظایف منتظران از مباحثی است که ضرورت دارد به طور صحیح در جامعه مورد بررسی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمیرهاشم حسینی، کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) طی سخنانی در شب مبارک نیمه شعبان همزمان با شامگاه 26 اسفندماه در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: وعده خداوند بر این است که هر کسی که دو ویژگی ایمان به خداوند و عمل صالح را داشته باشد بالاخره از جانشینان روی زمین می‌شود.

وی ادامه داد: همواره در طول زندگی هر کسی اهل ایمان و عمل صالح باشد منشا خیر و برکت می‌شود و تخلف از این مسئله در عالم هستی وجود ندارد.

سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: وجود مبارک امام زمان(عج) باعث گسترش عدل و داد در عالم هستی و کره خاکی خواهد شد و بعد از شب‌های قدر طبق روایات، شب نیمه شعبان از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

میرهاشم حسینی تأکید کرد: فلسفه و علت‌های غیبت، آسیب‌ها و آفت‌های مهدویت و وظایف منتظران از مباحثی است که ضرورت دارد به طور صحیح در جامعه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی یادآور شد: از عمده دلایل غیبت بنا به نقل شیخ صدوق در کتاب «کمال الدین و تمام النعمه» آزمایش و امتحان انسان‌های جامعه آخرالزمانی و وجود راز خاصی در خلقت که جز با ظهور حضرت معلوم نخواهد شد.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت ابراز کرد: همواره در عصر غیبت باید مواظب آفت‌ها و آسیب‌های بحث مهدویت باشیم که مدعیان دروغین و سوء استفاده‌کنندگان از غفلت منتظرین، ضربات مهلکی را به عقاید و بحث مهدویت و انتظار وارد ساخته‌اند.

وی در ادامه گفت: کسانیکه برای ظهور وقت مشخصی را تعیین کنند قطعا جزو شیادان و مدعیان دروغین هستند که درصدد ضربه زدن به مکتب تشیع و مباحث مهدویت هستند و شیعه نباید فریب این انحرافات را بخورد.

میرهاشم حسینی بیان کرد: تطبیق وقایع اقصی نقاط دنیا با زمان ظهور و بیان تصویر نادرست از عملکرد امام زمان(عج) در زمان ظهور، از دیگر انحرافات و آفت‌های مهدویت است.

سخنران حرم بانوی کرامت عنوان کرد: یکی از بهترین ادعیه‌ای که وظایف منتظران را به زیبایی بیان نموده است دعای عهد است.

وی بیان کرد: یکی از وظایف اصلی منتظران، معرفت درست نسبت به ولایت امام زمان(ع) است به گونه‌ای که یک منتظر واقعی به معنای واقعی کلمه، امام معصوم را حجت خداوند می‌داند و با تمام وجود در مقابل اوامر امام زمان(ع) تسلیم است.

حسینی یادآور شد: شناخت روش نصرت امام عصر(عج)، تلاش در راستای به ثمر رسانی اهداف حضرت و حمایت و دفاع از امام زمان(عج) از دیگر وظایف منتظران واقعی است.

انتهای پیام
captcha