طرح نوروزی هلال احمر یزد در ۱۷ پایگاه امداد و نجات آغاز شد
کد خبر: 4043696
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶

طرح نوروزی هلال احمر یزد در ۱۷ پایگاه امداد و نجات آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از آغاز طرح نوروزی هلال احمر در ۱۷ پایگاه دائمی و موقت امداد و نجات در استان خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

نشست خبری هلال احمر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، روز گذشته، 25 اسفندماه در جمع خبرنگاران، عمده فعالیت‌های این سازمان را به صورت داوطلبانه و بشردوستانه دانست و اظهار کرد: امدادرسانی در مواقع بحرانی، آماده‌سازی منابع و نیروی انسانی، تأمین تجهیزات برای امدادرسانی از جمله مأموریت‌های تعیین شده برای جمعیت هلال احمر است،

وی اجرای طرح‌های مختلف حمایتی نظیر راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون، ایران یاران جوان، نذر آب، سلامت یاران جوان، افتتاح خانه‌های هلال، طرح ملی یاس، اعزام تیم‌های سحر به سیستان و بلوچستان و کرمان و طرح ملی دادرس را از جمله اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ بیان کرد: در این طرح 12 پایگاه دائمی و 5 پایگاه موقت امداد و نجات در مناطق مختلف استان ایجاد شده است.

حرازی‌زاده با اشاره به فعالیت تیم واکنش سریع هلال احمر در استان، گفت: سه تیم سحاب نیز در استان داریم که از طریق دوچرخه در مواردی مانند بافت‌های تاریخی و در مکان‌هایی که امکان تردد خودرو وجود ندارد، به ویژه در ایام نوروز امدادرسانی می‌کنند.

وی با اشاره به تجهیز هلال احمر استان در سال ۱۳۹۹ به پهپاد و از سال ۱۴۰۰ به بالگرد، از عموم مردم خواست که به محض مواجه شدن با چنین حوادثی نجاتگران هلال احمر را از طریق تماس با شماره ۱۱۲ مطلع سازند.

انتهای پیام
captcha