رویکرد محتوایی و غنی‌سازی جشن‌های نیمه شعبان مورد توجه باشد
کد خبر: 4043674
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

رویکرد محتوایی و غنی‌سازی جشن‌های نیمه شعبان مورد توجه باشد

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران گفت: رویکرد محتوایی و غنی سازی جشن‌ها و مراسم نیمه شعبان و پربار نمودن آنها و استفاده از شخصیت‌ها و خطبای متخصص و محقق باید مورد توجه همگان باشد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی در دیدار تعدادی از ستادهای مردمی دهه مهدویت که امروز 25 اسفندماه انجام شد، با اظهار تاسف از اینکه بسیاری کارهای خوب و موثر فقط بصورت مقطعی و در ایام خاص انجام می‌شود و در بقیه ایام و در طول سال به فراموشی سپرده می شود، تاکید کرد: پیرامون امام زمان(عج) باید هر روز و مداوم وجود امام حی و صاحب امر و زمان(عج) را برای خودمان و جامعه با برنامه‌های حکمت آمیز و بر اساس معارفی که از اهل بیت(ع) به ما رسیده است، برای نسل‌های حاضر و آیندگان تعلیم بدهیم.

وی روایت مهمی از چند امام معصوم و بویژه از امام رضا(ع) نقل کرد و در شرح آن گفت: کسانی که کار علمی و فرهنگی می‌کنند باید طبق فرمایش معصوم همیشه و همه جا به بطور دقیق به آن عمل کنند و محاسن کلام و سیره ناب و اخلاق معصومین را در همه جهان، بگوش مردم برسانند و این وظیفه همه ما می‌باشد و باید کوشش دائم بکنیم.

شهرستانی ابراز کرد: همه وجود ما و همه توفیقات ما و هر چه توان و مقدورات داریم همه به یمن وجود امام زمان(عج) است و در سایه وجود او زندگی و کار می‌کنیم ، پس باید لحظه‌ای از این عقیده فاصله نگیریم و در هیچ حالی امام زمان خود را فراموش نکنیم.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران در این دیدار در مورد رویکرد محتوایی و غنی سازی جشن‌ها و مراسم نیمه شعبان و پربار نمودن آنها و استفاده از شخصیت‌ها و خطبای متخصص و محقق نیز توصیه‌هایی ارائه کرد.

وی در مورد عدم رعایت برخی شئون شامخ و الهی امام زمان(عج) در برخی جشن‌ها، مراسم و حواشی برخی مجالس شادمانی و سرور تذکر داد.

انتهای پیام
captcha