قاری چهارمحال‌وبختیاری؛ برگزیده طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت
کد خبر: 4042741
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۲

قاری چهارمحال‌وبختیاری؛ برگزیده طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت

اسامی برگزیدگان نهمین و دهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم معرفی و محمد شهریاری از چهارمحال‌وبختیاری موفق به دریافت گواهی‌نامه درجه سه گرایش معلم روش تدریس قرائت شد.

ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت پس از جمع‌بندی نتایج آزمون‌های «ورودی»، «مصاحبه و تلاوت» و «آزمون نظری» نهمین و دهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم، اسامی برگزیدگان را اعلام کرد که بر این اساس، محمد شهریاری از چهارمحال‌وبختیاری در دوره نهم موفق به دریافت گواهی‌نامه درجه سه گرایش معلم روش تدریس قرائت شد.

در دوره نهم از مجموع ۲۹۸ شرکت‌کننده، ۵۱ نفر در بخش قاریان و ۸ نفر در بخش مدرسان موفق به دریافت گواهی‌نامه تخصصی در یکی از سطوح ۱ تا ۴ شدند. همچنین از مجموع ۳۷۲ شرکت‌کننده در دهمین دوره ارزیابی، ۷۲ نفر در بخش قاریان و ۱۹ نفر در بخش مدرسان موفق به دریافت گواهی‌نامه تخصصی در یکی از سطوح ۱ تا ۴ شدند.

از مجموع ۱۵۰ نفر دریافت‌کنندگان این مدارک تخصصی، ۱۳۰ نفر آقا و ۲۰ نفر بانو از ۲۴ استان کشور هستند. نفرات برگزیده می‌توانند از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به دریافت گواهی‌نامه اقدام کنند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تعیین ساز و کاری برای ارزیابی و رتبه‌بندی قاریان و مدرسان قرائت قرآن و تسهیل تعامل و خدمت‌رسانی دستگاه‌های مختلف به آنان، آیین‌نامه ضوابط ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن  در جلسه نهم شورای توسعه فرهنگ قرآنی در  هفتم اسفند ۸۹ به تصویب رساند و برای اجرا به شورای عالی قرآن ابلاغ کرده است.

پس از آن، هر سال حداقل یک دوره آزمون تخصصی برگزار و به قبول‌شدگان گواهی‌نامه تخصصی قرائت و تدریس قرآن از سطح یک تا چهار اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha