صدمات جبران ناپذیر فضای مجازی به نوجوانان + فیلم
کد خبر: 4042466
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲

صدمات جبران ناپذیر فضای مجازی به نوجوانان + فیلم

نوجوانان از اقشار مهم جامعه هستند که استفاده غلط از فضای مجازی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به آن‌ها وارد کند، به نظر شما این صدمات جبران ناپذیر چه می‌تواند باشد؟

 اثرات فضای مجازی بر نوجوانان

به گزارش ایکنا، هر اتفاقی در دنیای امروز یک بخش روشن و مفید و یک بخش تاریک و مضر برای انسان به همراه دارد و معایبی که می‌تواند نوجوانان را در صورت عدم آگاهی از خطرات احتمالی، آسیب‌های روحی و جسمی به آن‌ها وارد کند، یکی از دغدغه‌های مهم والدین است.

«پایین آمدن عملکرد تحصیلی»، «افسردگی»، «انزوا»، «پرخاشگری»، «الگوبرداری‌های رفتاری مخرب که از برخورد با محتوا‌های غلط که در محیط‌های سایبری با آن‌ها روبرو می‌شویم» و در نهایت «اعتماد به فضای مجازی» از عواملی هستند که در صورت عدم آگاهی و کنترل نحوه مواجهه با این پدیده ممکن است نوجوانان را تهدید کند.

البته که فقط مشکلات روحی متوجه نوجوانان نیست؛ بلکه مشکلات جسمی مانند چاقی، بیماری‌های چشمی، انحرافات ستون فقرات و گردن هم در صورت استفاده نادرست از فضای مجازی می‌تواند تهدیدی برای نوجوانان باشد.

تعیین زمان مشخص برای استفاده از فضای مجازی آگاهی والدین از ارتباطات فرزندان و منع ارتباط با افراد ناشناس و عدم پاسخ به پیام‌های پرخاشگرانه و آگاه کردن نوجوانان از فواید استفاده درست از فضای مجازی باعث می‌شود تا نوجوانان را از خطرات مخرب در فضای مجازی مصون بداریم.

آگاهی دادن و داشتن ارتباط صمیمی با نوجوانان می‌تواند فضای مجازی بستری برای رشد مهارتی و فکر نوجوانان کند.

در همین راستا فرهنگسرای رسانه با مشارکت خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با عنوان «باهم یاد بگیریم» کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha