معرفی نخبگان و چهره‌های قرآنی در صدا‌و‌سیمای همدان
کد خبر: 4042159
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
همزمان با ماه رمضان؛

معرفی نخبگان و چهره‌های قرآنی در صدا‌و‌سیمای همدان

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان بیان کرد: در طی مدت ۳۰ شب ماه مبارک رمضان برنامه معرفی نخبگان و چهره‌های قرآنی و مدیران مؤسسات و خانواده‌های قرآنیان استان از سوی صدا‌وسیما تهیه و پخش می‌شود.

جواد سعیدی قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدانجواد سعیدی، قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های شورای قرآن استان، اظهار کرد: این جلسه با هدف برگزاری مناسب و منسجم برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان با سایر دستگاه‌ها و دوری از موازی‌کاری و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این ماه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد همه مجموعه‌ها برنامه جمع‌خوانی قرآن به‌صورت محافل و ترتیل‌خوانی را در ماه رمضان داشته باشند، افزود: در این زمینه اطلاع‌رسانی برنامه‌های قرآنی به مؤسسات قرآنی و کانون‌های مساجد از سوی تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: مساجدی که توانایی برگزاری محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی و برنامه ویژه شب‌های قدر را داشته باشند با پیگیری اداره تبلیغات اسلامی این برنامه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان با بیان اینکه صداوسیما در تهیه تیزر در ماه رمضان اقدام می‌کند، اضافه کرد: در طی مدت ۳۰ شب این ماه مبارک برنامه معرفی نخبگان و چهره‌های قرآنی و مدیران مؤسسات و خانواده‌های قرآنیان استان هر شب یک برنامه در این زمینه از سوی صدا‌وسیما تهیه و پخش می‌شود.

جلسه هماهنگی برنامه‌های شورای قرآن همدان

سعیدی یادآور شد: کاروان قرآنی هر شب در شهرها و نقاط مختلف استان حضور خواهد داشت، همچنین مصوب شد که نهادهای دولتی در ماه رمضان برنامه قرآنی به‌صورت تلاوت در ادارات را داشته باشند.
وی گفت: در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) محفل انس با قرآن از سوی مجموعه‌های قرآنی برگزار شده و از چهره‌های قرآنی تجلیل می‌شود. تمامی این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت ستاد هماهنگی ستاد کرونا برگزار می‌شود.

سعیدی در پایان با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه علوم قرآنی نیز از پیشنهادات این جلسه بود، گفت: برنامه مشخص و روزانه ترتیل‌خوانی از حسینیه امام(ره) به‌صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha