طرح «راهبران سلامت» در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: 4040608
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

طرح «راهبران سلامت» در قزوین اجرا می‌شود

دبیر انجمن تغذیه سالم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین از اجرای طرح آموزشی «راهبران سلامت» به همت «ستاد ملی راهبری سلامت و سبک زندگی» و با همکاری «دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» خبر داد.

سبک زندگی سالم

محسن مافی، دبیر انجمن تغذیه سالم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: طرح آموزشی «راهبران سلامت» به همت «ستاد ملی راهبری سلامت و سبک زندگی» و با همکاری «دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» تهیه و تدوین شده است که طی یک دوره‌ی هشت جلسه‌‌ای برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: هوا، تغذیه، خواب و بیداری، حبس و دفع، حرکت و سکون، حالات روحی (اعراض نفسانی)، ۶ اصل سلامت هستند که مانند یک زنجیر به یکدیگر ارتباط دارند و بر هم تأثیر می‌گذارند؛ اگر شخصی پنج اصل را رعایت کند و یک اصل را انجام ندهد، همان یک نقض، سلامتی را دچار مشکل می‌کند. به همین دلیل است که می‌بینیم بسیاری از افراد که تغدیه سالم دارند و ورزش هم می‌کنند، به بیماری‌های مختلف دچار می‌شوند چون از چهار اصل دیگر غافل هستند.

دبیر انجمن تغذیه سالم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: مدرس دوره سوم «سبک زندگی» دکتر مرضیه بیگم سیاهپوش، از متخصصان طب سنتی است؛ جلسات این دوره ۱۷ و ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶ و ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار خواهد شد.

وی تشریح کرد: دوره اول و دوم به ترتیب با ۴۰ و ۴۷ شرکت‌کننده در اسفند ۱۴۰۰ تشکیل شد و برای دوره سوم نیز در حال ثبت‌نام هستیم و تا این لحظه ۵۷ نفر برای حضور در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند. برای ثبت‌نام سه راه وجود دارد، نخست متقاضیان می‌توانند کد دستوری ستاره ۶۶۵۵ ستاره ۶۰۶۰۰ مربع را شماره‌گیری کنند، در روش دوم یک نفر لیست افراد متقاضی شامل نام، نام خانوادگی، کدملی و شماره موبایل را جمع‌آوری کرده و در فرمت اکسل برای شماره ۰۹۱۹۱۹۰۹۶۰۰ واتس‌آپ کند و در روش سوم نیز افراد می‌توانند به دفاتر پیشخوان منتخب استان قزوین مراجعه کنند.

مافی بیان کرد: کلاس‌ها در فضای اسکای‌روم تشکیل خواهد شد و لینک آن از طریق پیامک ارسال می‌شود و در پایان دوره نیز از مباحث ارائه شده، آزمون گرفته می‌شود. عدم حضور شرکت‌کنندگان در ۲ جلسه‌ باعث حذف از دوره خواهد شد و در صورت تمایل می‌بایست دوباره در یکی دیگر از کلاس‌ها ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی کاملاً رایگان است و شرکت‌کنندگان در پایان دوره، می‌توانند با پرداخت مبلغ مورد نظر خود به‌عنوان «نذر سلامت»، ما را در انجام هرچه بهتر این طرح آموزشی- فرهنگی یاری کنند و در ثواب آن سهیم باشند.

دبیر انجمن تغذیه سالم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین یادآور شد: ثبت‌نام فقط به‌صورت گروهی انجام می‌پذیرد و مسئول گروه (#راهبرسلامت)، همکار ما در اجرای طرح و پاسخگو به اعضای گروه است. در صورتی که حداقل یک گروه ۴۰ نفره از اطرافیان خود را برای شرکت در این طرح آموزشی معرفی کند می‌تواند به‌عنوان «مسئول گروه» ایفای نقش کند. از مزایای پذیرفتن نقش «مسئول گروه»، شرکت در دوره‌های حضوری و جلسات با نخبگان حوزه‌ سلامت و سبک زندگی است.

انتهای پیام
captcha