ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم با استفاده از توان شرکت‌های خلاق
کد خبر: 4038956
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم با استفاده از توان شرکت‌های خلاق

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق با اشاره به تأثیر خانه‌های خلاق و نوآوری در اشتغالزایی گفت: کشور ما مزیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارد به خصوص در حوزه مناطق محروم و کمتر برخوردار که از طریق شرکت‌های خلاق می‌توانیم این استعدادها را شکوفا و مشاغل پایداری را ایجاد کنیم.

پرویز کرمی، دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاقبه گزارش ایکنا از فارس، پرویز کرمی، دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز، ۷ اسفند  در آئین افتتاحیه «فناوری‌های فرهنگی فارس» که در سالن شهید دستغیب آستان مقدس احمد بن موسی(ع)  برگزار شد، گفت: خانه‌های خلاق و نوآور جهشی است که با کمک  دفتر تبلیغات اسلامی قم انجام دادیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه از این طریق بتوانیم در حکمرانی  صحیح، منطقی، عالمانه و فناورانه به حکمرانان کشور کمکی کرده باشیم، افزود: حوزه فناوری‌های نرم در دنیا جزو اثرگذارترین فناوری‌هاست. انسان با علوم شناختی و علوم انسانی در ارتباط است و می‌تواند با به خدمت گرفتن سایر فناوری‌ها در بهبود اوضاع حکمرانی کمک کند.

کریمی ادامه داد: در کنار این کار مهم و مؤثری که فناوری‌های نرم انجام می‌دهند، همزمان می‌توانند منجر به اشتغالزایی و تولید ثروت از فناور‌ی‌ها شوند. چیزی که اکنون در دنیا مرسوم است حوزه اقتصاد تولید محتوا و به خدمت گرفتن علوم انسانی، علوم شناختی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و سایر فناوری‌های روز است که می‌توانیم فناوری‌ها و صنایع سنتی خودمان را اعم از آموزش، یادگیری، علوم ارتباطی و کسب و کارهای دیجیتال را ارتقا دهیم و از چیزی که اکنون در دنیا حدود ۲۷۰۰ میلیارد دلار گردش مالی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی است، بهره‌مند شویم.

دبیر ستاد فناوری‌های نرم  و توسعه صنایع خلاق بیان کرد: این کار مهم می‌تواند منجر شود به اشتغال ۵۰ میلیون نفری که اکنون در دنیا دارد انجام می‌شود و همین‌طور می‌توانیم شرکت‌های خلاقی را ذیل خانه‌های خلاق نوآوری در ۲۰ رشته در جای جای کشور ایجاد کنیم. کشور ما مزیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارد به خصوص در حوزه مناطق محروم و کمتر برخوردار که از طریق شرکت‌های خلاق می‌توانیم این استعدادها را شکوفا کنیم و مشاغل پایداری را ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: پنجاه درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ما در حوزه‌های علوم انسانی و  فرهنگ و هنرهستند پس باید بتوانیم برای فارغ‌التحصیلان آینده‌ای را متصور شویم و ایجاد کنیم که بتوانند در این حوزه مشاغل و ایده‌های خود را تبدیل به خدمت و محصول کنند و به اشتغال افزایی کمک کنند.

کرمی در پایان اظهار کرد: امیدواریم مسئولان خانه خلاق و نو آوری اشراق با همت بلندی که دارند اکنون شیراز، اصفهان و مشهد و بعد در جای جای کشور این مدل را بسط بدهند.

انتهای پیام
captcha