اعضای بیمار مرگ مغزی در چهارمحال‌وبختیاری اهدا شد
کد خبر: 4038251
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۸

اعضای بیمار مرگ مغزی در چهارمحال‌وبختیاری اهدا شد

اعضای پیوندی مرحومه شوکت جلیل ۵۰ ساله، از اهالی ناغان با اعلام رضایت خانواده، جهت اهدا به بیماران نیازمند در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد جداسازی شد.

اهدای عضو

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، پانته‌آ رمضانی‌نژاد، مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای پیوندی مرحومه شوکت جلیل ۵۰ ساله، از اهالی ناغان در دومین روز از اسفندماه ۱۴۰۰ با اعلام رضایت خانواده سخاوتمند وی در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی شهرکرد جداسازی شد.

رمضان‌نژاد افزود: مرحومه جلیل در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به علت خونریزی مغزی از بیمارستان شهدای لردگان اعزام و در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی شهرکرد تحت مراقبت ویژه قرار گرفت و پس از تایید مرگ مغزی وی، کبد و کلیه‌ها توسط تیم اهدا عضو استان جداسازی و جهت پیوند به بیماران نیازمند پیوند عضو به شیراز منتقل شد.

وی با تصریح اینکه چهارمحال و بختیاری به نسبت جمعیت و درصد اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی، جزو استان‌های پیشتاز در امر اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی به‌شمار می رود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ مورد اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در استان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha