ﻃﺮﺡ ﭘﺎﻻﻳﺶ و ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﻓﻌﺎﻻﻥ قرآنی در سامانه «حمد» آغاز شد
کد خبر: 4037550
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

ﻃﺮﺡ ﭘﺎﻻﻳﺶ و ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﻓﻌﺎﻻﻥ قرآنی در سامانه «حمد» آغاز شد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از آغاز ﻃﺮﺡ ﭘﺎﻻﻳﺶ و ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﻓﻌﺎﻻﻥ قرآن و عترت در سامانه حمد خبر داد و گفت: فعالان قرآنی استان از امروز یکم اسفندماه می‌توانند به مدت ۱۰ روز اطلاعات خود را براساس آیین نامه در سامانه حمد وارد کنند.

طرح پایش فعالان قرآنی  و عترتحسن دیلم، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: ﻃﺮﺡ ﭘﺎﻻﻳﺶ و ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﻓﻌﺎﻻﻥ قرآن و عترت ﻣﺘﻘﺎضی ﻋﻀﻮﻳﺖ ﺩﺭ ﺻﻨﺪﻭﻕ اﻋﺘﺒﺎﺭی ﻫﻨﺮ از امروز یکشنبه 1 اسفند اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺣﻤﺪ ﺑﻪ نشانی qia.ir آغاز شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: به منظور بهره‌مندی فعالان قرآن و عترت از خدمات و تسهیلات صندق اعتباری هنر شامل بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، تسهیلات حمایتی، کمک هزینه ازدواج این سامانه راه‌اندازی شده که باید فعالان قرآنی با توجه به شرایط مبسوط در آئین نامه در این سامانه ثبت نام کنند.

دیلم با بیان اینکه سامانه حمد به منظور ساماندهی، توسعه و گسترش چتر بیمه فعالان قرآنی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: تکریم از فعالان قرآن و عترت، بهبود معیشت و تأخیر رفاه هرچه بیشتر فعالان عرصه قرآن وعترت، تأخیر و جبران هزینه‌های درمان و سلامت فعالان قرآن و عترت، حفظ و ارتقا منزلت اجتماعی و زمینه سازی جهت استفاده از تسهیلات دوران بازنشستگی از اهداف ثبت نام در سامانه حمد است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بر ضرورت ثبت نام و تکمیل اطلاعات مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان در سامانه حمد تأکید کرد و افزود: ثبت نام در این سامانه تا ۱۰ روز دیگر ادامه دارد و استقرار بیمه قرآنیان منوط به ثبت‌نام در سامانه حمد خواهد بود و درغیر این صورت بیمه آنها لغو می‌شود.

دیلم، داشتن حداقل ۱۸ سال سن در زمان عضویت، ثبت نام در سامانه حمد و اخذ معرفی نامه از معاونت قرآن و عترت و مراجعه به سایت اعتباری هنر و پرداخت حق عضویت از شرایط عمومی ثبت‌نام کنندگان در سامانه حمد برشمرد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: همچنین قاریان و مُرتّلان، حافظان قرآن، حافظان کل نهج‌البلاغه و یا صحیفه سجادیه، اساتید، مدرسان و مربیان قرآن و عترت، خادمان، چهره‌ها و پیشکسوتان قرآن‌، مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، داوران مسابقات قرآن، فعالان حوزه آواها و نغمات دینی، فعالان حوزه آواها و نغمات دینی، طراحان و تولیدکنندگان سامانه و نرم افزارهای قرآن و عترت، مفسّران، مترجمان، پژوهشگران و مصحّحان قرآن کریم می‌توانند در سامانه حمد ثبت نام کنند.

وی با اشاره به شیوه‌نامه ارسالی معاونت قرآن و عترت در خصوص پالایش و ادامه روند بیمه فعالان قرآن و عترت، اظهارکرد: با توجه به شرایط نسبتاً مناسب گلستان نسبت به برخی استان‌های دیگر  سهم فعالان قرآنی از بیمه صندوق اعتباری هنر کم است و آنها نیازمند توجه و حمایت به‌حق بیشتری هستند.

 

انتهای پیام
captcha