وقف قرآنی، سنتی که باید احیا شود
کد خبر: 4037349
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

وقف قرآنی، سنتی که باید احیا شود

مدیر دارالقرآن امامزاده حسن(ع) گفت: در کشور ما اهمیت به موضوع وقف قرآنی بسیار کم‌رنگ است، درصورتی که سعادت دنیا و آخر انسان در این کتاب قرار گرفته، بنابراین باید از مجالس قرآنی مانند سایر مجالس مذهبی استقبال و بسیار باشکوه برگزار شود.

وقف قرآنی

فاطمه صفری، مدیر دارالقرآن امامزاده حسن(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: طی دوماه اخیر در تمامی مناسبت‌های ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) در مجموعه دارالقرآنی امامزاده حسن(ع) محافل انس با قرآن، کرسی‌های صوت و تلاوت برگزار شد.

وی افزود: در مراسم‌ کرسی تلاوت از قاری‌های قرآنی دعوت می‌شود که ضمن تلاوت، تدبر و تفسیر قرآن کریم را نیز داشته باشیم، همچنین یک محفل تلاوت و انس با قرآن برای شهید سلیمانی برگزار شد که ثواب آن مجلس را به روح پاک ایشان هدیه کردیم.

صفری بیان کرد: در جلساتی که به مناسب اعیاد و ولادت‌ها برگزار می‌شود از برخی خادم‌ها و مربی‌ها نیز تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه اخیرا یک نشست بحث به همراه خادم‌های امامزاده با موضوع وقف قرآنی برگزار شد، ادامه داد: متاسفانه در کشور چیزی تحت عنوان وقف قرآنی وجود ندارد و اگر هم باشد آنگونه که باید به آن پرداخته نشده است و تمام وقف‌هایی که می‌شود معمولا برای ائمه است و کارهای کمتری برای آموزش و گسترش قرآن، وقف شده است.

مدیر دارالقرآن امامزاده حسن(ع) توضیح داد: پیامبر اکرم(ص) پیش از رحلت خود فرمودند که کتاب و عترت خودم را برای شما به امانت می‌گذارم، اما متاسفانه ما کتاب قرآن را رها کردیم  و در مجالس مذهبی خود فقط روی ائمه تمرکز کردیم و مجالس آن باشکوه برگزار می‌شود ولی مجالس قرآنی خلوت است.

وی افزود: توجه به قرآن و استقبال از مجالس قرآنی که برگزار می‌شود بسیار کم است، درصورتی که هرچقدر فرد به سمت آن برود و اخلاق خود را قرآنی کند هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند می‌شود.

صفری تصریح کرد: نشست تخصصی وقف قرآنی در ارتباط با این موضوع است که هر فرد یاد بگیرد در حد توان خود چیزی را وقف قرآن کند به عنوان مثال آموزش قرآن، درنظر گرفتن مکانی برای برگزاری مجالس قرآنی، تربیت مربی‌های قرآنی و درنظر گرفتن جوایز ارزنده برای تشویق افراد.

وی درخصوص برنامه‌های روزانه دارالقرآن امامزاده حسن(ع) افزود: همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 4 بعد از ظهر در دارالقرآن کلاس‌های متفاوتی از جمله آموزش قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تدبر، تفسیر، احکام و غیره برگزار می‌شود.

مدیر دارالقرآن امامزاده حسن(ع) عنوان کرد: در این مجموعه کلاس‌های هنری مانند ترمه‌دوزی، جواهر دوزی، دوخت برزیلی و قلاب بافی نیز با شهریه کم برپا می‌شود تا قرآن‌آموزان یاد بگیرند که می‌توانند علاوه بر آموزش‌های قرآنی، کارهای هنری نیز انجام دهند و به عنوان منبع درآمد روی این مهارت‌ها حساب کنند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه همه فعالیت‌ها پس از پیدایش کرونا محدود شد، اما بازهم استقبال از این کلاس‌ها از طریق فضای مجازی خوب بوده، یعنی علاوه بر افرادی که در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنند، برخی از عزیزان که امکان رفت و آمد ندارند یا در شهرهای دیگر ساکن هستند می‌توانند در کلاس‌های دارالقرآن امامزاده حسن شرکت کنند و حضور برای عموم مردم آزاد است.

انتهای پیام
captcha