اعلام جزئیات طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4036052
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

اعلام جزئیات طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: ثبت‌نام هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از اول اسفندماه سال جاری آغاز و تا 25 اسفند‌ماه ادامه خواهد داشت.

طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان در چهارمحال‌وبختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌و‌بختیاری در گفت‌‌و‌گو با ایکنا با اعلام اینکه ثبت‌نام هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از اول اسفندماه سال جاری آغاز و تا 25 اسفند‌ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: حافظان استان می‌توانند با مراجعه به بخش ثبت‌نام طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در پایگاه اینترنتی تلاوت به نشانی Telavat.ir و تکمیل اطلاعات شخصی و بارگذاری تصویر کارت ملی، شناسنامه و عکس ۴×۳ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مدرک درجه سه، چهار و پنج از سوی سازمان دارالقرآن کشور برای قبول‌شدگان در این آزمون صادر می‌شود، ادامه داد: مدرک درجه ۵ این آزمون معادل دیپلم، مدرک درجه چهار معادل کاردانی، مدرک درجه سه معادل کارشناسی، مدرک درجه دو معادل کارشناسی ارشد و مدرک درجه یک معادل دکترای سازمان سنجش کشور است؛ این آزمون ها در سه رشته ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شوند.

کارگر تصریح کرد: آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی حفظ برای درجات سه، چهار و پنج در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود که آزمون کتبی آن در اردیبهشت‌ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان و آزمون شفاهی آن در مردادماه سال آینده طی بازه زمانی یک هفته‌ای در سراسر کشور به صورت غیر متمرکز برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: آزمون کتبی دارای ۱۵۰ پرسش است که از هر جزء چهار سؤال ترجمه و یک سؤال حفظ مطرح می‌شود، حفاظ در صورت قبولی در بخش کتبی به آزمون شفاهی که اواخر مردادماه سال آینده یا اوایل شهریور برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

کارگر با ذکر اینکه سال گذشته و در شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ۱۱۷ حافظ استان شامل ۲۱ نفر آقا و ۹۶ نفر خانم حضور داشتند، ادادمه داد: از این تعداد، ۴۹ حافظ قرآن استان به مرحله دوم راه یافتند که پس از طی مراحل مختلف آزمون، شش حافظ استان موفق به اخذ مدرک تخصصی حفظ شدند.

طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برای حفاظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha