مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری معارفه شد
کد خبر: 4033666
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری معارفه شد

مدیرکل جدید آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با حضور سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت، معاون استاندار، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس و مدیران و مسئولان استان معارفه شد.

تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مدیرکل جدید آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، روز گذشته ۱۴ بهمن‌ماه طی مراسمی با حضور سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس و مدیران و مسئولان استان معارفه شد.

اصغر باقرزاده، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در شهرکرد با گرامیداشت ماه مبارک رجب و نیز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دعا و خواستن از درگاه خداوند بهره و سلطه و برکت است و حال آنکه بر طبق دعای ماه رجب، «خَابَ‏ الْوَافِدُونَ‏ عَلَى‏ غَیْرِکَ» و «وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلاَّ لَکَ‏» یعنی کسى که به غیر خداوند وارد شود، ناامید و محروم است و آنکه به غیر خدا رو کند، زیانکار است و زندگی را باخته است.

وی با ذکر اینکه وجود معلم همیشه و در هر برهه و مکانی منشأ خیر و مبارک است، افزود: همچنان که در آیه ۳۱ سوره مبارکه مریم از زبان نبی خدا، حضرت عیسی می‌خوانیم که وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ یعنی خداوند وجود مرا در هر جا با برکت ساخته است، معلم نیز در هر جا باشد وجودش منشأ برکت خواهد بود.

باقرزاده با تصریح اینکه معلم همت و جهاد و محبت و دوستی را می‌کارد و انسان را به رشد و کمال نائل می‌کند، گفت: معلم و مربی باید به دنبال احیا و ایفای نقش تربیتی خود باشد چرا که هر یک از احاد جامعه در هر قشر و جایگاهی یک نقش تربیتی دارد که نباید آن‌را از دست بدهد و اگر هر فردی به‌ویژه عوامل مدرسه و خانواده‌ها بتوانند نقش تربیتی خود را ایفا کنند، قطعاً جمع انسان‌های فرهیخته پرشمارتر خواهد شد.

رتبه‌بندی معلمان با جدیت پیگیری می‌شود

در ادامه، احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تفسیر آیات قرآن کریم بود، اظهار کرد: خداوند متعال به برکت امام(ره) و با ظهور انقلاب اسلامی، آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده را تفسیر و خلقی را به جهان معرفی کرد که آماده‌است با تأسی به آموزه‌های علوی انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن امام عصر(عج) تقدیم کند.

وی ادامه داد: هدف آموزش و پرورش تعلیم و تربیت چنین انسان‌هایی است، دانش‌آموز از بدو کودکی تا جوانی به مدت ۱۲ سال در اختیار دستگاه عظیم آموزش و پرورش است؛ عظمت این دستگاه آنجاست که انسان‌های بزرگی همچون چمران‌ها، احمدی‌روشن‌ها، حججی‌ها و حاج قاسم‌ها تربیت می‌کند و لذا بر هر نظام و حاکمیتی واجب است که فرهیختگان جامعه را برای داشتن آینده روشن قدر بداند.

راستینه با ذکر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تکریم و پاسداشت منزلت مقام معلم هم‌پیمان هستند، تصریح کرد: نمایندگان عهد بسته‌اند که با تکریم معلمان، آموزش و پرورش را برای رسیدن به اهداف بلند و متعالی آموزشی و تربیتی یاری کنند لذا به دولت تأکید کرده‌ایم که قشر معلم را پاس بدارد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس بیان کرد: مجلس به وعده خود در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان که به تصویب رسیده است پایبند بوده و مصمم است آن‌را به سرمنزل مقصود برساند، این حداقل کاری است که دولت باید برای پاسداشت مقام معلم انجام دهد و امیدواریم با تعامل دولت و مجلس این مهم محقق شود.

آموزش و پرورش جای افراد سیاست‌زده نیست

در ادامه، حسین امیریان، سرپرست جدید اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه با همت مجلس و دولت انقلابی امیدواری برای قرار گرفتن معلمان در جایگاه خود افزایش یافته است، اظهار کرد: این درخواست وجود دارد که موضوع رتبه‌بندی معلمان تا حصول نتیجه با جدیت پیگیری و دنبال شود.

وی با تأکید بر مبانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بر طبق این سند، ما وظیفه داریم که ضمن بهره‌گیری از تجارب ارزشمند پیشکسوتان‌، جوانان را وارد عرصه کنیم تا مطالبه مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشد که در این راه از مشورت و کمک مسئولان و مدیران بی‌نیاز نیستم؛ یکی از رویکردها تربیت مدیران جوان توانمند برای آینده کشور است که برای نیل به این هدف با تمامی دستگاه‌ها رایزنی خواهد شد.

امیریان گفت: در مدیریت آموزش و پرورش استان بهره‌مندی از نیروهای خدوم، انقلابی، جهادی در دستور کار قرار دارد و ساحت آموزش و پرورش جای افراد سیاست‌زده نیست.

در این آیین، حسین امیریان با حکم وزیر آموزش و پرورش به‌عنوان سرپرست آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری منصوب و از خدمات فرحناز قائدامینی مدیرکل پیشین قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha