اهدای ۴۵ جهیزیه به نوعروسان سنندجی از محل اجرای نیات موقوفات
کد خبر: 4033457
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷

اهدای ۴۵ جهیزیه به نوعروسان سنندجی از محل اجرای نیات موقوفات

طی مراسمی ۴۵ جهیزیه به نوعروسان کم‌بضاعت سنندجی به مناسبت دهه مبارک فجر و از محل عواید مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) و موقوفه بازار بزرگ‌ آصف سنندج اهدا شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، 13 بهمن در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان کردستانی اظهار کرد: خدمات‌رسانی به اقشار نیازمند جامعه یکی از وظایف اصلی و مهم سازمان اوقاف و امور خیریه استان کردستان است.

وی افزود: کمک خیرین و واقفان موجب شده در تأمین نیازهای افراد محروم سرعت بیشتری پیدا کرده و افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه موقوفه بازار آصف از بزرگترین و قدیمی‌ترین موقوفات استان کردستان به شمار می‌رود، بیان کرد: موقوفه بازار بزرگ آصف مشتمل بر ۷۰۰ باب مغازه است که تمام این مغازه‌ها جزو اموال وقفی بوده‌اند.

وی افزود: امروز احیای موقوفات گذشته و بهره‌وری حداكثری از ظرفیت‌های معنوی و مادی آن‌ها و جذب واقفان جدید از مهم‌ترین رویكردهای سازمان اوقاف و امور خیریه محسوب می‌شود كه بدون مشاركت و تعامل تنگاتنگ عموم مردم به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام کاروند ادامه داد: نیت واقف در این موقوفه خیرات و مبرات بوده است که در راستای کمک به افراد کم‌بضاعت، درمان بیماران، کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست، خرید جهیزیه، کمک به دانشجویان مستعد و کم‌بضاعت و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد هزینه شده است.

وی افزود: افزایش موقوفات در حوز‌ه‌های جدید اثرگذاری در جامعه موجب بهره‌گیری علوم روز دنیا در جهت گسترش سطح كمی و كیفی جلوه‌های اسلامی در سراسر جهان می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: ازدواج جوانان از تأکیدات دین مبین اسلام است و اوقاف و امور خیریه کردستان همواره با اجرای نیت واقفان خیراندیش در تلاش است زمینه را برای محرومیت‌زدایی و ازدواج جوانان مهیا کند.

وی، دهه فجر را فرصتی مغتنم برای برگزاری چنین برنامه‌هایی دانست و گفت: انقلاب اسلامی نقش بسزایی در احیای موقوفات در کشور داشت که امید است با توسعه فرهنگ وقف در جامعه زمینه را برای تسهیل ازدواج جوانان فراهم آید.

عطاءالله افخمی، رئیس کمیته امداد منطقه یک سنندج ارزش هر جهیزیه را ۴۰ میلیون تومان ذکر و اظهار کرد: حمایت از ازدواج جوانان جزو اولویت‌های کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) است که خوشبختانه با تعامل و همکاری موقوفات سطح شهر سنندج این اقدام خیر و ارزشمند به منزله اجرا در آمد.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام‌ جمعه سنندج ضمن ‌تقدیر و تشکر از کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) و اوقاف و امور خیریه کردستان، این دو نهاد انقلاب را نهادهایی مقدس دانست چراکه در راه امور خیر و کمک ‌به نیازمندان‌ که مهم‌ترین نیاز کنونی جامعه ما بوده، گام‌ برمی‌دارند.

وی در پایان یادآور شد: خیرین نه تنها در دنیا موجبات محرومیت‌زدایی در جامعه را فراهم می‌آورند بلکه از اجر و ثواب اخروی بی‌پایانی برخوردار خواهند شد که آرزوی هر فرد مسلمانی است.

انتهای پیام
captcha