مشکل قطعی آب در شهرکرد حل می‌شود
کد خبر: 4032322
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

مشکل قطعی آب در شهرکرد حل می‌شود

معاون بهره‌برداری و توسعه اداره آب و فاضلاب چهارمحال‌وبختیاری از کاهش ۷۰ درصدی دبی چشمه کوهرنگ خبر داد و گفت: ۶۰ درصد آب شرب مردم شهرکرد از طریق این چشمه تأمین می‌شود، در حال تزریق منابع جدید برای حل مشکل اُفت و قطعی آب در این شهر هستیم و تا روزهای آینده مشکل حل خواهد شد.

قطعی آب

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مراد محمودی، معاون بهره‌برداری و توسعه اداره آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری برای بحث رفع مشکل قطعی آب و افت فشار آب در شهرکرد، اظهار کرد: بحث کم‌آبی و قطعی آب در حال حاضر مربوط به مرکز استان است و در سایر نقاط مشکل چندانی نداریم.

معاون بهره‌برداری و توسعه اداره آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد آب شُرب مردم شهرکرد از طریق چشمه کوهرنگ تأمین می‌شود، افزود: این چشمه هم‌اکنون در یک شرایط خاص قرار گرفته است، در سال ۹۷ نیز با این مشکل مواجه شدیم، به‌علت برودت هوا و ذوب نشدن یخ‌ها دبی آب این چشمه تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: منابع آب زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری وضعیت خوبی ندارند، چاه‌های تأمین آب با اُفت شدید مواجه شده‌اند، اما کمبود آب در شهرکرد در حال حاضر به‌علت برودت هوا و کاهش دبی چشمه کوهرنگ است.

محمودی با تأکید بر اینکه برای مدیریت مصرف آب در شهرکرد، فشار آب کم شده است، توضیح داد: این اقدام برای تأمین آب شُرب مردم است که با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی می‌توان از این بحران گذر کرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه اداره آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وظیفه شرکت آبفا توزیع آب است، گفت: طرح آبرسانی بن ـ بروجن به‌عنوان طرح پایدار برای تأمین آب شرب در محور بن تا بروجن که شدیداً با مشکل مواجه هستند در نظر گرفته شده است، مسئولان در حال پیگیری برای تکمیل این پروژه هستند تا مشکل آب نیمی از جمعیت استان حل شود.

وی در پایان گفت: در رفع اُفت فشار و قطعی آب در شهرکرد در حال تزریق منابع آب جدید در طول مسیر آبرسانی چشمه کوهرنگ هستیم که تأثیر این اقدام تا چند روز آینده خود را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha