برنامه‌های حوزه علمیه خواهران یزد در دهه فجر اعلام شد
کد خبر: 4031041
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

برنامه‌های حوزه علمیه خواهران یزد در دهه فجر اعلام شد

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در طول ایام الله دهه مبارک فجر و از سوی طلاب مدارس علمیه خواهران در سطح استان برنامه‌های متنوعی اجرایی خواهد شد.

مریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اعلام برنامه‌های این نهاد در دهه فجر امسال اظهار کرد: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر مدارس علمیه خواهران استان یزد برنامه‌های متنوعی را اجرایی می‌کنند.

وی محفل قرآنی با محوریت تفسیر سوره مبارکه فجر، اجرای تئاتر، نشست‌های بصیرتی و تخصصی با موضوع «انقلاب»، برگزاری جشن پیروزی انقلاب و پرده‌خوانی، یادواره شهدا را از جمله برنامه‌ها دانست.

حسن‌پور با اشاره به اینکه در طول ایام الله دهه مبارک فجر 100 مبلغه به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند گفت: بانوان طلبه نسبت به تولید محتوا اعم از کلیپ، عکس نوشته و... اقدام و در فضای مجازی پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: تجلیل از بانوان انقلابی، برگزاری مراسم لیله‌الرغائب و توزیع خیرات، مسابقات حفظ و تفسیر سوره فجر و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب، معرفی کتاب‌های انقلاب و شهدا، دیدار با خانواده شهدا و اردوی زیارتی سفر مشهد مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام دهه فجر امسال اجرایی می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه عکس، کتاب، محصولات فرهنگی و.... درمدارس علمیه خبر داد و بیان کرد: به مناسبت آغاز دهه فجر و با حضور مسئولان گلزار شهدا در مرکز و شهرستان‌ها غبارروبی و عطرافشانی خواهد شد و به شهدای والامقام ادای احترام می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اجرای پویش بزرگ «خادم انقلابم» گفت: تمامی حوزویانی که مایل به خدمت به انقلاب و مردم هستند در این پویش شرکت می‌کنند تا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی رایگان به بانوان و دختران استان ارائه دهند.

وی برگزاری مراسم جشن انقلاب، محفل‌های قرآنی و نشست‌های بصیرتی، ارائه میز خدمت مانند مشاوره، پاسخگویی به سؤالات شرعی و تصحیح قرائت نماز، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، خدمت به بانوان سالخورده، کمک درسی به دانش آموزان محروم، تهیه و توزیع غذای سالم و مقوی بین بانوان باردار و شیرده در مناطق محروم را از جمله اقدامات در قالب این پویش برشمرد.

حسن‌پور از برگزاری همایش بزرگ «دختران آسمانی انسیه الحوراء» ویژه دختران نوجوان همراه با اجرا برنامه‌های با نشاط اسلامی خبر داد و گفت: همچنین به این مناسبت تئاتر «نقش آفرین کیست؟» ویژه بانوان و دختران در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) با محوریت آیه إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم و با هدف بصیرت افزایی برگزار خواهد شد. 

وی برگزاری حلقه‌های معرفت ویژه دانش آموزان و دانشجویان با عنوان «پله پله تا نفس مطمئنه» در قالب تفسیر سوره فجر را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام
captcha