تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهکار حل مشکلات اقتصادی است
کد خبر: 4026851
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
حجت‌الاسلام خاتمی:

تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهکار حل مشکلات اقتصادی است

امام جمعه موقت تهران گفت: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهکار حل مشکلات اقتصادی جامعه است و باید فعالیت‌های این مجموعه در ابعاد مختلف را به‌گونه‌ای ریل‌گذاری کرد که با التهاب‌ها، تکان‌های اقتصادی، فشارهای اعمال شده از سوی دشمنان نلرزد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو خبرگان رهبری، شامگاه پنج‌شنبه، 16 دی‌ماه در مراسم یادواره شهدای طلاب ساوه و زرندیه که در مسجد انقلاب ساوه برگزار شد، با اشاره به اینکه علما، مشاهیر، مفاخر و بزرگان هر شهرستان شناسنامه همان منطقه محسوب می‌شوند و شناسنامه مناطق فقط محدود به جغرافیا نیست، علامه عسکری‌ساوجی را یکی از علمای به نام، شاخص و شناسنامه این خطه از ایران دانست.

وی شهید چمران را از دیگر مفاخر ساوه برشمرد و با اشاره به اینکه افتخارات این شهید در عرصه‌های مختلف به‌ویژه دفاع مقدس بی‌نظیر است، ادامه داد: این شهرستان دارای صدها شهید انقلابی و خدایی است که برای پاسداشت نظام، قرآن و اسلام جان خود را هدیه کردند.

خاتمی فعالیت حوزه‌های علمیه در این دو شهرستان را نشان از رشد فرهنگی این منطقه عنوان کرد و افزود: ایران کشوری متعلق به اهل‌بیت(ع) است و برپایی مجالس عزاداری در مناسبت‌های مختلف نظیر محرم، صفر، ایام فاطمیه و غیره نشان از ارادت مردم این سرزمین به ائمه معصومین(ع) دارد.

خاتمی تصریح کرد: مؤمنان همگی خداباور هستند و برای رسیدن به قرب الهی از جان و مال خود می‌گذرند. مؤمنان دغدغه دین دارند و تمام تلاش خود را نشر احکام اسلام به کار می‌گیرند که سردار سلیمانی نمونه آن است. این سردار رشید اسلام برای رفع مشکلات جامعه اسلامی و حتی مظلومان جهان هزینه کرد و در نهایت به شهادت رسید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جهاد در مفهوم تلاش همه‌جانبه و گسترده و در ابعاد نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعریف می‌شود و تیم مذاکره کننده در وین که عزت و اقتدار نظام اسلامی را دنبال می‌کنند جهادگران سیاسی هستند. همه باید بدانیم که تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهکار حل مشکلات اقتصادی جامعه است و باید فعالیت‌های این مجموعه در ابعاد مختلف را به‌گونه‌ای ریل‌گذاری کرد که با التهاب‌ها، تکان‌های اقتصادی، فشارهای اعمال شده از سوی دشمنان نلرزد و آسیبی به ستون‌های آن وارد نشود.

خاتمی در ادامه سخنان خود به تشریح ابعاد جهاد فرهنگی پرداخت و با بیان اینکه مجموعه بینش‌ها، دانش‌ها و ارزش‌ها فرهنگ جوامع را تشکیل داده و رعایت آن بر همه افراد آن جامعه واجب است، اضافه کرد: تلاش برای اقامه مبانی فرهنگی دینی مصداق جهاد فرهنگی است و جهادگران این عرصه نیز در ابعاد مختلف نقش آفرین هستند.

وی به سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) نیز اشاره کرد و افزود: ایشان قهرمان جهاد تبیین هستند و حضرت زینب(س) پیام‌آور کربلا جهاد تبیین را که از ویژگی‌های شاخص و منحصربه‌فرد است از مادرشان آموخته‌اند. حضرت زهرا(س) در دوره غربت و خانه‌نشینی حضرت علی(ع) مجاهدت بسیار از خود نشان دادند و با استدلال منطقی و شجاعانه از ولایت به بهترین شکل ممکن دفاع کردند.

خاتمی ضرورت معرفی قهرمانان جهاد تبیین را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه جهاد تبیین مصداق روشنگری است تا دشمن را شناخته و بدانیم از کدام سوی میدان فتنه برای موج‌سواری و بروز اغتشاشات حمله می‌کند، اظهار کرد: مردم باید هوشیار باشند چراکه آنان با اصل نظام هیچ مشکلی ندارند و دشمن قصد دارد از اعتراض اقشاری همچون معلمان و کارگران برای مطالبه حقوقی سوءاستفاده کرده و برای رسیدن به مقاصد خود بر این موج سوار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام اسلامی با اعتراض و مطالبه‌گری اقشار در ساختار مشخص شده مشکلی ندارد. چراکه گاه برخی نارضایتی‌ها ایجاد می‌شود، اما به وجود آوردن تنش و ایجاد بهانه برای سوءاستفاده دشمن مغایر با سیاست‌های نظام است و مردم با بصیرت نباید این بهانه را به دشمن دهند. دولت سیزدهم با انگیزه گشایش در کار مردم قدم در راه خدمت گذارده و تاکنون نیز توفیقات خوبی حاصل شده است.

به‌گفته وی دشمن به دنبال اجرایی کردن تئوری جدایی دین از سیاست بوده و هست و امام راحل با تشکیل انقلاب اسلامی این نظریه نقشه را شکست، اما برخی مأموریت دارند تئوری رضاخانی را دوباره احیا کنند. استکبار جهانی قصد دارد حوزه علمیه را از سیاست و ولایت جدا کند، اما بدانند که حوزه‌های علمیه همواره و در همه حال پیشتیبان ولایت بوده و هست و تقویت نظام را واجب و تضعیف آن را حرام می‌داند که این امر خود جهاد تبیین است.

انتهای پیام
captcha