سردار سلیمانی متعلق به یک ملت نیست
کد خبر: 4025750
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

سردار سلیمانی متعلق به یک ملت نیست

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به یک ملت خاص تعلق ندارد، بلکه ایشان به‌عنوان یک نعمت برای جهانیان به‌ویژه جوامع اسلامی بود و اکنون پس از شهادت همچنان یاد و خاطره وی زبانزد عام و خاص است.

سردار سلیمانی متعلق به یک ملت نیستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد اکبریان، استاد حوزه و دانشگاه از مشهد امروز 13 دی‌ماه، در مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی که با حضور حداکثری مسئولان، روحانیون و مردم تشیع و تسنن تایباد در مسجد امام جعفرصادق(ع)، برگزار شد، اظهار کرد: بزرگی و کرامت شهید سلیمانی به اندازه‌ای است که مردم از ابتدای شهادت، روز تشییع جنازه و بعد از تدفین تا به امروز که دومین سالگرد عروج شهادت «سیدالشهدای مقاومت» است، همچنان خود را داغدار می‌دانند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، افزود: این امر بیانگر افکار بسیار مثبتی است که در وجود این شهید وجود داشته و عاملی برای احیای ارزش‌های ایشان و انتقال آن به جوامع بشریت به‌ویژه نسل جوان شده است.

اکبریان بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی تنها به‌عنوان یک انسان نیست، بلکه او یک مکتب و مدرسه انسان‌سازی و راه سعادت بشریت است که باید هر روز از ارزش‌های او بهره برد، سردار دلها نماد استقامت، رشادت و امیدواری برای امت اسلام بود و امروز جوانان زیادی خود را سرباز مکتب حاج قاسم می‌دانند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخشی دیگر از سخنان خود به امنیت پایدار در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه اطراف ایران را کشورهای ناامن فراگرفته اما امنیت برای این کشور به ویژه شهرهای مرزی وجود دارد و این امنیت را از اقدامات، رشادت‌ها، ایثار و گذشت انسان‌های بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی هستیم، مردانی که از جان و خوشی‌های دنیوی خود می‌گذرند تا دست دشمن به کشورشان نرسد.

وی تأکید کرد: اگر امروز ما در این شهرستان مرزی که در همسایگی کشور افغانستان قرار دارد، کنار مردم تشیع و تسنن به راحتی در امنیت دومین سالگرد بزرگ‌مرد مقاومت را برگزار می‌کنیم، نشان از آن است که شهید سلیمانی به یک ملت و مذهب تعلق نداشت و مکتب سلیمانی فراگیر و همگانی است.

انتهای پیام
captcha