اعلام برنامه‌های هفته مقاومت در البرز
کد خبر: 4024196
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

اعلام برنامه‌های هفته مقاومت در البرز

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به اجرای 120 عنوان برنامه در هفته مقاومت، گفت: ستاد بزرگداشت هفته مقاومت در البرز از یک ماه پیش کار خود را آغاز کرده است.

ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: شهید سلیمانی قهرمان ملی و الگوی اسلامی برای جامعه بود و به دین، مذهب و مردمش عاشقانه عشق می‌ورزید و روی مزار این شهید بزرگوار هم نوشته شده که سرباز وطن و به تعبیر خودشان برای مردم و دینش سرباز بود.

وی افزود: حاج قاسم یک فرمانده دلاور و شایسته در عرصه امنیت داخلی بود و آرامش را به منطقه شرق و جنوب شرقی ایران برگرداند و خیلی از اشرار منطقه کرمان را به صفوف مردم اضافه کرد.

این مسئول گفت: سردار در عرصه بین‌المللی به همراه همرزمان شهیدش از جان و مال مسلمین دفاع کرد و داعش که ساخته استکبار جهانی بود را با مجاهدت خود و یارانش از روی زمین برداشت.

اسلامی ادامه داد: سردار سلیمانی در تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات پیش‌قدم بود و در مسئله سیل جنوب کشور حضور داشت و این نقش و حضور مردمی حاج قاسم دیده نشده و ضروری است که اصحاب رسانه به این توجه ویژه کنند و سردار در نهایت با شهادتش به دست آمریکای جنایتکار مقدمات خروج آمریکا را از منطقه فراهم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه از دهم تا ۱۶ دی‌ماه به‌عنوان هفته جهانی «مقاومت» نام‌گذاری شده است، افزود: ستاد بزرگداشت هفته مقاومت در البرز از یک ماه پیش کار خود را آغاز کرد و در این راستا جلسات مؤثر و مستمری برگزار شد و نتیجه این جلسات برگزاری و بزرگداشت این هفته به نحو احسن خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه ستاد بزرگداشت هفته «مقاومت» کار خود را با تشکیل دبیرخانه ستاد در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آغاز کرده است، گفت: در این راستا فضاسازی محیطی معابر، مساجد ساختمان‌های اداری از امروز آغاز خواهد شد و صداوسیما از مدت‌ها قبل اقدام به تولید و پخش برنامه‌های مختلف کرده و پوشش خبری کاملی در اجرای برنامه‌ها خواهد داشت، همچنین تبیین شخصیت حاج قاسم در فضای مجازی توسط ثمن‌ها و تشکل‌های مردمی در دست اقدام هست.

وی با بیان اینکه مردم در گرامیداشت هفته مقاومت از ادارات جلوتر هستند، گفت: از مدت‌ها قبل دغدغه خیلی از دوستداران حاج قاسم این بود که چه نقشی در بزرگداشت این هفته می‌توانند داشته باشند و خیلی از اقدامات به دست مردم دارد رقم می‌خورد.

اسلامی تصریح کرد: برخی از ثمن‌ها یک سری مسابقات همچون طراحی تمثال حاج قاسم را به صورت خودجوش آغاز و از جیب خودشان برای اعتلای فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت دارند هزینه می‌کنند.

وی اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های فرهنگی و خدمت‌رسانی در کل استان نیز برگزار می‌شود و بیش از ده‌ها عنوان برنامه در سطح شهرستان کرج و سایر شهرستان‌ها در دست برنامه‌ریزی است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌ها می‌توان به اجرای تئاتر خیابانی در البرز و هنرستان‌ها که توسط اداره‌کل ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، توزیع بسته‌های معیشتی توسط سپاه، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی اشاره کرد.

اسلامی گفت: پایگاه‌های مقاومت نیز در این هفته فعالیت مؤثری خواهند داشت، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها اقدامات لازم را در خصوص فضاسازی محیطی و اجرای برنامه‌های فرهنگی دارند و برنامه‌های متنوعی در سطح مدارس و دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha