اجرای نمایش تعزیه «هجران» در ارومیه
کد خبر: 4023924
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

اجرای نمایش تعزیه «هجران» در ارومیه

نویسنده و کارگردان نمایش تعزیه «هجران» گفت: این نمایش با عنوان بیاید «برای مادر ضریب بسازیم» از هفتم تا 10 دی ماه در ارومیه به روی صحنه می‌رود.

نمایش تعزیه هجران صابر سرخوش، نویسنده و کارگردان نمایش تعزیه «هجران»، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این نمایش با عنوان «بیاید برای مادر ضریح بسازیم» با همکاری کانون فرهنگی هنری شفیعه محشر در ارومیه به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه این تعزیه به زبان ترکی است، افزود: حدود ۵۰ نفر از اعضای مخلص و متدین در این کار فعالیت دارند و موضوع نمایش‌نامه شامل وقایع پس از شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) را رقم می‌زند که به امر ظهور منجی عالم(عج) و سپس ساخت ضریح برای این بانوی بزرگوار دو عالم ختم می‌شود.

سرخوش بیان کرد: این نمایش در ارومیه، چهارراه آپادانا، مجتمع فرهنگی هنری، سالن وحدت، از روز هفت تا ۹ دی ماه ساعت ۱۵:۳۰ و روز جمعه ۱۰ دی ماه در دو سانس ۱۵:۳۰ و ۱۹ به روی صحنه خواهد رفت.

وی با اشاره به سابقه کاری خود ادامه داد: بنده فعالیت خود را از سال 1382 در حیطه امر نمایش تعزیه آغاز کرده و از سال 1396 با کانون فرهنگی هنری شفیعه محشر همکاری دارم و هر ساله در مناسبت‌های مذهبی مانند ایام فاطمیه، ایام محرم، صفر و شب‌های قدر تعزیه را به صورت تئاتر اجرا می‌کنیم.

این نویسنده و کارگردان تئاتر تصریح کرد: بازیگران این نمایش عبارت از داریوش مسیبی، سیما قامت‌زاده، مجتبی غفاری، حسین سرخوش و حجت یقوبی هستند که  نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

وی گفت: طراحی و دوخت لباس را مریم صادقی انجام داده و بنده و سعید عباس‌نژاد به عنوان مداح این نمایش فعالیت کرده و محمد محمدی، قاری قرآن در حین اجرای نمایش خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha