داشته‌هایمان همه از قرآن است + عکس
کد خبر: 4022902
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
تجلی حضور بانوان در سالن مسابقات سراسری قرآن

داشته‌هایمان همه از قرآن است + عکس

مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش بانوان در حالی برگزار شد که با وجود سویه جدید کرونا «امیکرون» شاهد حضور خیل نسبی آنها همراه با فرزندان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم.

 چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریهبه گزارش ایکنا، رقابت بانوان در مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، از 30 آذرماه با رقابت مرتلان و دعاخوانان آغاز شد و این رقابت‌ها در دومین روز با اجرای حفاظ 20 جزء ادامه یافت و در سومین روز رقابت حفاظ کل و سوم دی‌ماه نیز رقابت قاریان انجام می‌شود.

در سالن رقابت مسابقات با وجود سویه جدید کرونا «امیکرون» شاهد جمعیت نسبی بانوان بعضاً همراه با خردسالان و فرزندان نوپایشان بودیم. الهام که همراه با دو فرزند خود به تماشای مسابقات آمده بود، گفت: دلم می‌خواست فرزندانم از نزدیک در فضای قرآنی قرار گیرند و کجا بهتر از مسابقات قرآن که در آن عطر قرآن است.

وی درباره تلاوت‌هایی که شنید، اظهار کرد: دومین روزی است که سعی کردم تا خود را به همراه فرزندانم به سالن مسابقات برسانم. دکور زیبایی در نظر گرفته شده و همچنین در میان برنامه از خردسالان قرآنی برای تشویقشان دعوت کردند به روی استیج بروند، دخترم تنها سوره کوثر را حفظ بود و هنگامی که هدیه‌اش را دریافت کرد به شدت خوشحال شد.

 چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه

این مادر سی ودو ساله از کمی جلسات قرآنی ویژه خردسالان گلایه کرد و افزود: در محله‌ای که زندگی می‌کنم، کلاس و جلسه قرآن برای خردسالان کم است، تحقیق کردم و مؤسسات قرآنی چون جامعةالقرآن و مهد قرآن و ... در زمینه کودک کار می‌کنند که سرشناس هستند و می‌توانند استعداد فرزندم را حتی در این عرصه شناسایی کنند اما به دلیل بعد مسافات نمی‌توانم آنها را به آنجا ببرم. بنابراین سعی کردم خودم اندک اندک سور‌ه‌های کوچک را به او آموزش دهم.

شهربانو حاجی‌لری، 52 ساله، حافظ 15 جزء قرآن است. وی از دیگر حاضران در سالن بود که به صورت اتفاقی به سالن مسابقات آمده بود و بنر تبلیغاتی مسابقات را دیده بود. وی گفت: بعد از اتمام کارگاه هنری که نزدیک خیابان حافظ بود، بنر مسابقات را دیدم و به تالار اندیشه آمدم.

حاجی‌لری با تأکید بر اینکه هنگامی که قرآن می‌خوانم حالم خوب است، اظهار کرد:  قرآن‌ خواندن به من آرامش می‌دهد و هنگامی که قرآن می‌خوانی، می‌دانی که با مشکلات زندگی چگونه برخورد کنی و صبور خواهی بود. باید سعی کنیم آموزه‌های قرآنی را در جای جای زندگی استفاده کنیم.

 چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه

وی درباره چرایی ورودش به عرصه حفظ، اضافه کرد: برای اینکه خودم را آرام کنم به قرآن پناه بردم و روزانه آیات آن را برای خود زمزمه می‌کردم طوری که در عرض 9 ماه بارداری‌ام توانستم دو جزء و نیم را حفظ کنم، حتی درد زایمان را همین زمزمه‌های آیات قرآن، برایم آسان کرد و قرآن واقعا کمک حالم بود. هنگامی که دیدم می‌توانم قرآن را حفظ کنم و از آرامش قرآن لذت بردم، حفظم را ادامه دادم و اینک حافظ 15 جزء قرآن هستم.

حاجی‌لری درباره روش حفظش، بیان کرد: در ابتدا خودم حفظ می‌کردم تا اینکه با جامعةالقرآن آشنا شدم و به صورت مجازی برنامه حفظ را دریافت می‌کنم.

 چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه

حدود 36 نفر از بانوان نیز همراه با سایر دوستان قرآنی خود از سوی دارالقرآن امامزاده صالح(ع) با اتوبوس برای تماشای نزدیک مسابقات در سالن حضور داشتند. آنها که حافظ اجزاء قرآن نیز هستند، شرکت در سالن مسابقات را انگیزه‌ای برای ادامه راه حفظ و آشنایی بیشتر با سؤالات متسابقان و نحوه اجرا و ارائه محفوظاتشان می‌دانند.

هدی دیگر دختر جوان حاضر در سالن مسابقات است. وی که آشنایی خود را با مسابقات از تبلیغات تلویزیونی می‌داند، اظهار کرد: بانوان نقش مهمی در تربیت خانواده دارند و چقدر خوب، که طی برنامه‌ریزی، سعی کنند حداقل یکبار در سال، شده حتی یک روز از مسابقات را حضور داشته باشند و از نزدیک فضای مسابقات را ببیند شاید همین‌ها از مهجوریت قرآن بکاهد و موجب شود تا استعداد جوانان ونوجوان‌ها شناسایی شود.

 چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشغول به تحصیل در پایه یازدهم هستم، ادامه داد: من علاقه‌زیادی به قرائت قرآن دارم و به نظرم در این زمینه بیشتر موفق‌ هستم پیش از ایام کرونا و مجازی شدن مدارس قرائت‌های اول صبحگاه و یا بعد از نماز را انجام می‌دادم و در این باره از معلم قرآنم خیلی تشکر می‌کنم چون موجب شد در این عرصه وارد شوم.

اوسطی، مادر یکی از شرکت‌کنندگان رشته حفظ 20 جزء این دوره بود. وی که در ابتدا فرزندش را با روخوانی قرآن آشنا کرده است، پس از اینکه مطمئن شد فرزندش استعداد حفظ قرآن را دارد از طریق مرکز امور قرآنی آستان عبدالعظیم حسنی(ع) اقدام به ثبت‌نام وی برای حفظ اصولی کرده است. 

وی گفت: دختر دوم ریحانه نیز به دلیل اینکه در منزل مادام صدای قرآن است، آیات را زمزمه می‌کند. او نیز چند جزئی حفظ کرده است. 

انتهای پیام
captcha