حمله افراط‌گرایان آلمانی به دفتر نماینده حامی مسلمانان
کد خبر: 4021666
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

حمله افراط‌گرایان آلمانی به دفتر نماینده حامی مسلمانان

پلیس شهر لایپزیگ آلمان از حمله افراد نژادپرست به دفتر نماینده چپ‌گرایی که از مسلمانان حمایت و حمله به یکی از مساجد این شهر را محکوم کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از دویچه وله، پلیس لایپزیک اعلام کرد که مهاجمان ناشناس پنجشنبه شب دو سر گوسفند را به سمت دفتر یک نماینده سیاستمدار چپ‌گرا در شهر لایپزیگ در شرق آلمان پرتاب کردند.

عاملان این حادثه همچنین به سوی دفتر او ترقه پرت کردند و یادداشتی گذاشتند. البته هیچ آسیبی به ساختمان وارد نشده است.

این حادثه پس از حمله به مسجدی در شهر رخ داد که ظاهراً از سوی یک گروه جناح چپ افراطی انجام شد و خشم مردم را برانگیخت.

جولیان ناگل، وکیل چپ‌گرای ایالت زاکسن است که دفترش در ساختمانی است که پنجشنبه شب مورد حمله قرار گرفت.

پلیس لایپزیگ نتوانست جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی ممکن است پشت حادثه روز پنجشنبه باشد، ارائه کند، اما گفت: در صحنه جنایت شواهدی پیدا شد که حاکی از انگیزه سیاسی است. 

ناگل روز جمعه به رادیو تلویزیون عمومی MDR گفت که مواد آتش‌زا در بیرون دفترش منفجر شده و دو سر گوسفند از یک ماشین به سمت دفتر پرتاب شد و همچنین یک یادداشت دست‌نویس حاوی کلمه مسجد نوشته شده بود.

او در توییتر گفت که معتقد است که این امر نشان می‌دهد که حزب او، به خاطر اقدامات خرابکاران مقصر است. وی گفت ما را مسئول حمله به مسجد می‌دانند، به خاطر اینکه موضع انتقادی اتخاذ نکرده‌ایم. ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که حمله به مکان نماز و استراحت مهاجران اشتباه است.

انتقاد ناگل از آسیب وارد شده توسط یک گروه چپ افراطی در مسجد لایپزیگ که باعث شکسته شدن بسیاری از پنجره‌های مسجد شد با انتقاد از مقامات مسجد همراه بود.

او به روزنامه محلی Leipziger Volkszeitung گفت: نیازی به گول زدن خود نیست، امامان این مسجد از سوی مقامات ترکیه منصوب می‌شوند؛ آنها خطبه‌های خود را از استانبول می‌گیرند.

این مسجد متعلق به شبکه DITIB است که زیر چتر سازمان دیانت، یک مؤسسه مذهبی دولتی ترکیه است. این سازمان در گذشته به دلیل گسترش ناسیونالیسم راست‌گرای ترکیه و یهودی‌ستیزی مورد انتقاد قرار گرفته است.

فرانچسکا روسو، رئیس مشترک هیئت مشورتی مهاجران لایپزیگ، اقدامات گروه کوچک چپ را به شدت محکوم کرد و گفت ما از اینکه گروهی از مردم که ادعا می‌کنند علیه فاشیسم، ظلم و خشونت خیابانی هستند، خودشان دست به اعمال خشونت‌آمیز می‌زنند شوکه شده‌ایم.

سخنگوی پلیس آلمان اواخر دوشنبه شب هفته گذشته اعلام کرد که یک مسجد در شهر لایپزیگ در شرق این کشور مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و چهار شیشه آن شکسته شد.

براساس نتایج اولیه، مسجد واقع در منطقه فولکمارسدورف توسط تجمعی متشکل از ۱۰۰ نفر نقابدار که پلیس آنها را در زمره گروه‌های چپ در آلمان قرار داده است، آسیب دید. این گروه همچنین سطل‌های زباله را در همان حوالی آتش زدند.

پلیس ۱۱ نفر را در خصوص این حادثه بازداشت کرده، اما اطلاعات بیشتر ارائه نکرده است.

انتهای پیام
captcha