فعالیت‌ مؤسسات قرآنی مستلزم پیوست اقتصادی است
کد خبر: 4021332
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

فعالیت‌ مؤسسات قرآنی مستلزم پیوست اقتصادی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه کارها و مؤسسات قرآنی باید پیوست اقتصادی داشته باشند، بیان کرد: مؤسسات و مراکز قرآنی استان در زمینه درآمدزایی در حوزه آموزش قرآن کریم جای پیشرفت دارند و در این زمینه، آموزش مدیران و مسئولان مؤسسات قرآنی ضرورت دارد.

حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، چهارمین نشست کمیته تخصصی قرآن چهارمحال‌وبختیاری امروز ۲۵ آذرماه با حضور دبیران قرآنی ادارات و مسئولان قرآنی استان و با میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های خوب و استعدادهای قرآنی استان، اظهار کرد: با اینحال وضعیت استان از جمله در مسابقات سراسری قرآن به‌قدر کافی مطلوب نیست و یا در حوزه وقف قرآنی تنها ۹ موقوفه انتفاعی تا کنون به ثبت رسیده است و هیچ موقوفه درآمدزای قرآنی در استان نداریم.

وی با اشاره به وجود ۳۶۰۰ رقبه و ۱۷۰۰ موقوفه در استان، ادامه داد: از این تعداد، ۱۵۰۰ مورد مسجد و حسینیه است که در خصوص این اماکن مقدس نیز با مشکلات عدیده‌ مالی مانند به‌کارگیری و تامین به‌موقع دستمزد خادمان مساجد روبرو هستیم.

امیری با تصریح اینکه چهارمحال‌وبختیاری در زمینه موقوفات و رقبات جزو استان‌های ضعیف است، گفت: موقوفات استان کمتر از یک درصد موقوفات کشور را تشکیل می‌دهند، با وقوع شرایط کرونایی درآمدزایی در حوزه موقوفات و رقبات رشد منفی داشته و آسیب‌های فراوانی را تحمیل کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با ذکر اینکه یک جراحی در حوزه موقوفات استان در حال انجام است تا بتوان موقوفات متصرفه را احیا کرد، افزود: این کار نیازمند روحیه جهادی و تلاش است و امسال نیز چندین پرونده تشکیل شده و مواردی از موقوفه‌های متصرفه از جمله دو موقوفه قرآنی بازگردانده شدند.

امیری تأسیس مدرسه قرآنی در استان را یکی از ضرورت‌ها در جهت ارتقای سطح قرآنی استان برشمرد و توضیح داد: در این راستا اوقاف و امور خیریه استان آمادگی دارد که از ظرفیت موقوفات رفع تصرف شده استفاده کند و اعلام می‌کنیم که در موقوفه رفع تصرف شده فرخشهر این ظرفیت برای راه‌اندازی مدرسه قرآنی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه کارها و مؤسسات قرآنی باید پیوست اقتصادی داشته باشد، بیان کرد: مدارس قرآنی یکی از راهکارهاست، ضمن اینکه مؤسسات و مراکز قرآنی استان در زمینه درآمدزایی در حوزه آموزش قرآن کریم جای پیشرفت دارند و در این زمینه آموزش مدیران و مسئولان مؤسسات قرآنی ضرورت دارد.

امیری گفت: ایجاد حرکت موثر قرآنی در استان در گرو برپایی محافل قرآنی است و اگر این اتفاق بیفتد، مؤسسات و مراکز قرآنی، مسابقات قرآن و فعالیت‌های قرآنی رونق خواهد یافت، محافل قرآنی موتور محرکه حرکت قرآنی است.

انتهای پیام
captcha