بررسی «دین و فروید» در کانون اندیشه جوان
کد خبر: 4020652
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

بررسی «دین و فروید» در کانون اندیشه جوان

سلسله نشست‌های «دین و فروید» به همت کانون اندیشه جوان با موضوعاتی چون جامعه و دین از دیدگاه فروید و نسبت علم روانکاوی با آموزه‌های اسلام به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بررسی «دین و فروید» در کانون اندیشه جوانبه گزارش ایکنا؛‌ کانون اندیشه جوان به دنبال سلسله نشست‌های مجازی که مدتهاست با موضوعات مختلف برگزار می‌کند این بار به موضوع «دین و فروید» می‌پردازد.

فروید به عنوان مؤسس رویکرد روانکاوی در روان‌شناسی مدرن، علاوه بر نظریات انسان‌شناسانه، نظریات جامعه‌شناختی مهمی دارد. جامعه و نهادهای اجتماعی از دغدغه‌های اساسی او بود. که برای شناخت بسیاری از ابعاد روان آدمی به رفتارهای اجتماعی انسان توجه می‌کرد و به دنبال فهم ریشه‌های رفتار آدمی در برخورد با دیگران در عرصه حیات اجتماعی بود و به بررسی بعضی پدیده‌های اجتماعی یا فرهنگی مانند دین، اخلاق و تمدن تلاش کرده است.

از همین روی تلاش خواهد شد تا به بررسی تطبیقی نظریات انسان‌شناسانه فروید و نظریات انسان‌شناسانه اسلام پرداخته شود و تفاوت های روح و روان انسان در دو مکتب روان‌کاوی و اسلامی متمایز گردد و سپس نظریات فروید در خصوص دین و جامعه بررسی شود.

نشست اول این سلسله نشست‌ها، امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه با موضوع «جامعه و دین از دیدگاه فروید» و سخنرانی محمدمهدی عباسی آغوی برگزار می‌شود. همچنین فردا، سه‌شنبه ۲۳ آذرماه نشستی با موضوع «نسبت علم روانکاوی با آموزه‌های اسلام» و سخنرانی محمد رایجی برگزار می‌شود.

این نشست‌ها ساعت ۲۱ در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی _canoon_org@ پخش می‌‎شود.

انتهای پیام
captcha