به آمار کاهشی کرونا خوش‌بین نباشیم/ ضرورت مدیریت میدانی بیماری
کد خبر: 4018209
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

به آمار کاهشی کرونا خوش‌بین نباشیم/ ضرورت مدیریت میدانی بیماری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه نباید به آمار کاهشی کرونا خوش‌بین باشیم، تصریح کرد: با کار ستادی نمی‌توان بیماری کرونا را مدیریت کرد، باید در مدیریت بیماری کرونا به‌صورت میدانی و عملیاتی وارد میدان شویم و اجرایی شدن مصوبات به‌صورت بند به بند با حساسیت دنبال شود و نتایج آن نیز در جامعه محسوس باشد.

جلسه مدیریت کرونا چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، امروز ۱۳ آذرماه در جلسه پیگیری مصوبات ستاد کرونای چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مصوبات این ستاد باید با جدیت توسط اعضا دنبال شود، اظهار کرد: باید هر دستگاهی وظیفه‌ محول شده را به نحو احسن و با حساسیت پیگیری کند و گزارش دقیقی از عملکرد خود ارائه دهد.

استاندار با تأکید بر اینکه شیب ابتلا به کرونا در استان کاهشی است، گفت: اما آمار فوت یک نفر در شبانه‌روز نیز زیاد است و باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی و اغناسازی برای تشویق مردم به تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این عدد را به صفر برسانیم.

وی افزود: در مورد واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان باید مجموعه آموزش و پرروش علل امتناع افرادی که برای تزریق واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند را به صورت مدرسه به مدرسه پیگیری کند.

حیدری با اشاره به زحمات کادر بهداشت و درمان در ایام شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: این قشر در این ایام زحمات بسیاری را متحمل شدند و در پیک‌های کرونایی فشار سنگینی بر مجموعه بهداشت و درمان وارد شد، بنابراین باید این خدمات از طریق رسانه ملی به اطلاع مردم رسانده شود و مردم نیز بدانند اگر وارد خیز بعدی شویم چه چالش‌هایی پیش رو خواهد بود.

استاندار با تأکید بر اینکه نباید به آمار کاهشی کرونا خوشبین باشیم، تصریح کرد: با کار ستادی نمی‌توان بیماری کرونا را مدیریت کرد، باید در مدیریت بیماری کرونا به‌صورت میدانی و عملیاتی وارد میدان شویم و اجرایی شدن مصوبات به‌صورت بند به بند با حساسیت دنبال شود و نتایج آن نیز در جامعه محسوس باشد.

وی بیان کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها نیز اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونای چهارمحال و بختیاری را دنبال کنند و همچنین با سرکشی و بازدید از مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و پایگاه‌های واکسیناسیون، مشکلات احصا شود.

حیدری با اشاره به اینکه با پیشگیری می‌توان از شکل‌گیری موج ششم کرونا در چهارمحال و بختیاری جلوگیری کرد، تصریح کرد: عادی‌انگاری و بی‌توجهی به اجرای مصوبات ستاد کرونا باعث افزایش آمار ابتلا به این بیماری خواهد شد، بنابراین از هم‌اکنون باید پیشگیری، تزریق واکسن در بین اقشار مختلف و تشویق مردم به رعایت‌ پروتکل‌ها در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha